• Mamma201010

Här kan vi diskutera billiga veckan:)

Jag har tidigare använt mig av Icas billiga veckan och inte varit så imponerad, men nu har jag börjat om igen och är jättenöjd!
    Tycker deras sida är bra med veckoplaneraren och att man kan plocka ihop sin egen vecka.

Denna vecka har jag satt ihop så här:
    Mån: Pasta med tonfisksås
    Tis: Pastagratäng med kyckling
    Ons: Köttfärsgulasch
    Tors: Pastapanna med kyckling och ärter
    Fre: ?
    Lör: Pastawok med korv och majs
    Sön: Köttfärsröra med bönor

Och vi har hittills fått ut 3-4 matlådor av varje middag.

Någon mer som använder sig av detta eller någon annan veckomatsedel?
    Ni kan väl dela med er av era "billiga veckor"?:)

• Svar på tråden Här kan vi diskutera billiga veckan:)
  • Maria84

Jag har bara testat ett av recepten hittills och det är pastagratängen med kyckling och den var riktigt god.
    Måste nog sätta mig och kolla på recepten igen och se vad man ska testa nästa gång

Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127 & ängeln Axel 090507
  • En glad tjej

Pasta så många dagar i veckan? Låter inte särskilt gott! 
    Ett tips på gott och billigt: Morotsstuvning och kalkonfalukorv. Jag köpte två kalkonfalu på MAXI för 25 kr och det räcker med en till min familj. 

• Mamma201010
    Maria84 skrev 2010-09-29 14:49:35 följande:

Jag har bara testat ett av recepten hittills och det är pastagratängen med kyckling och den var riktigt god.
    Måste nog sätta mig och kolla på recepten igen och se vad man ska testa nästa gång

Ja den var faktiskt god, dock lite lite smak tyckte vi, så jag la till lite extra färsk paprika och kryddade på lite mer än vad receptet sa.
  • Mamma201010
    En glad tjej skrev 2010-09-29 14:51:17 följande:
    Pasta så många dagar i veckan? Låter inte särskilt gott! 
    Ett tips på gott och billigt: Morotsstuvning och kalkonfalukorv. Jag köpte två kalkonfalu på MAXI för 25 kr och det räcker med en till min familj. 
    Jo, många av recepten jag valde denna vecka var med pasta, har dock valt fullkornsalternativ eller ris vissa dagar. Jag ändrar ofta lite i alla recept då jag tycker de verkar smaklösa eler då det blir mycket upprepningar!:)
    Fast så här i slutet av graviditetet sägs det ju att man ska ladda med kolhydrater!:P
Svar på tråden Här kan vi diskutera billiga veckan:)