• Pluttan85

hur stora barn om sf mått är 33, i vecka 39??

hej hej!

har en liten fundering bara, är inte orolig eller så men mest nyfiken..
    Har ett sf mått på 33 nu i vecka 39, är de någon som fått barn me de  sf måttet å hur stora har era barn varit när de kommit ut ungefär??

• Svar på tråden hur stora barn om sf mått är 33, i vecka 39??
  • Belissima

puffar

har precis likadant mått på min mage i samma vecka.

7 Maj/ BF 10-10-10
  • Pluttan85

spännande :)... men ingen tycks verka svara på hur stora barn de fått...

• WoWi

Låg där omkring med första barnet, storleken blev 3250 gram och 50 cm.

• AIE

Jag kan berätta hur det var för mig. Hade 33 i Sf mått i v39 med första barnet. Han är född i v 40+4 och var 52 cm lång och vägde 3450g. Hade 34 som sista SF mått. Med min andra grav hade jag 34 som Sf mått sista 3 v, han är född 41+2. han vägde 4080g och var 49 cm lång... Så du ser vad det kan skilja sig mellan barnen trots samma Sf mått

Emil 030808 o Vilgot 080617 mina prinsar!!!
  • EmelieLT

Åh vilka små magar Glad Tror inte alltid det har någon betydelse hur som helst. Jag hade ett sf-mått på 38 i vecka 39 och min son vägde 3,4kg när han föddes. Fick göra tillväxtultraljud eftersom dom trodde han var stor, men icke!

• Pluttan85

ne de kan verkligen vara skillnad... me min son så hade ja två cm till å han va 53lång å vägde 3595... :)...
    så detta ska bli spännande... vet ju attg de är en tjej denna gång...

• Belissima

Vilken skillnad det är på alla

med min dotter hade jag sf 36 i vecka 39 och när hon kom 2v senare vägde hon 3785g och var 53 cm lång :)  + att hon låg över mitten kurvan

tycker oxå det ska bli spännande och se hur denna lilla kommer väga & hur lång hon kommer var, denna har legat under mitten kurvan och även under sista strecket på kurvan.

7 Maj/ BF 10-10-10
  • Succubusan

Jag hade 38 cm i dag och är i vecka 38. Läkaren sade att bebisen nu väger 3200 g...

• 3 barns mamma84

Om du har ett SF mått på 33cm och är i vecka 39 så är allt normal och ingen STOR bebbe ..

Min SF mått med dottern hmm ca samma som i veckan och hon var 4140g
    Min SF mått med sonen var ca 4 cm mer än veckan jag var på och han var liiite större bara 5810g

Men måste tilllägga SF mått har inget med barnets storlek att göra utan det är hur fort magen växer osv ..

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • Pluttan85

2 barnsmamma 84: jo de är ju så, men man är ju nyfiken eftersom sonen låg på mitten kurvan å tjejen nu hon ligger nästan på kurvan längst ner.. men min son va bara 3595 så hon borde ju inte va större iaf :)... å jag har gått på tillväxt ultra för att magen vart jätte liten denna gång, å de va ändå bara 1år sen å 4 mån sen ja va gravid sist :)...

• Belissima

När jag var hos bm i vecka 36 hade jag SF 33 och hade även samma nu 2v efter i vecka 38 så här verkar inte magen växa nå vidare. Den är väldigt lite för att vara i vecka 40 imon :P jag var gigantisk med dottern dessa vecka.

7 Maj/ BF 10-10-10
Svar på tråden hur stora barn om sf mått är 33, i vecka 39??