Gravid trots P-ring, det hände mig :-(
Jag satte för fyra månader in min första p-ring. Klurade länge på vilket preventivmedel jag skulle ta, men bestämde mig tillslut för p-ring i samråd med barnmorska. Har två barn på 4 år och 16 månader.
Anledningen till att jag tog p-ringen var för att den skulle vara SÅ säker. Spelade ingen roll om man hade kräkts, diaree eller något, den skulle vara 99,9 % säker i alla lägen. Det enda BM sa var att om jag var orolig ändå, så kunde jag kolla någon gång då och då så den satt i.
Det gjorde jag. Kollade den från dag 1 VARJE dag, FLERA gånger om dagen. Hade sms påminellse om när dem skulle in och ut och skötte det till punkt och pricka. Just för att INTE bli gravid.
Nu för ett tag sen började jag känna mig galet hungrig, bröstvårtorna blev mörkare, och dem spände. Men visste ju att jag inte kunde vara gravid, så ignorerade det ju.
Tills jag fick den VÄRSTA illamåendeatacken idag. Hade spyan i halsen.. Och hela min kropp sa till mig " Du är gravid". Så sambon åkte och köpte ett test. Och DIREKT framträdde ett galet starkt plus.
Så här sitter jag. Gravid trots p-ring. Och som sagt, finns inte en endaste liten miss jag gjort med dessa ringar. Har haft STENKOLL. Och BM sa att det spelar ingen roll vad man gör med ringen den fungerar ändå.. Men som sagt har dem suttit där dem suttit jämt.
Känner mig ledsen .. Har precis fått ett jobb, och vi kan verkligen inte behålla det här barnet. Så blir abort. Men det läskiga är ju att jag inte har en aning hur långt det gått.
Ville bara skriva av mig. Jag trodde knappt på sånt här själv. Trodde att folk hade slarvat eller liknande då dem blivit gravida trots p-medel. Men nu kommer jag inte tvivla något mer...