Hypotyreos, läkare i Göteborg?
Undrar om det finns någon kunnig läkare ang sköldkörtelsjukdomar i Göteborg? Skulle verkligen uppskatta svar...
MVh
Jannah
Undrar om det finns någon kunnig läkare ang sköldkörtelsjukdomar i Göteborg? Skulle verkligen uppskatta svar...
MVh
Jannah
Har du fått någon sjukdom konstaterad? Eller misstänker du sjukdom men dina prover är bra enl läkarna?
fick igår veta att allt var bra... har lite b12 brist och fick tabletter...
Men samtididgt sa hon att mitt T4 var lågt men eftersom att det andra var normalt så är jag frisk och har inga problem med sköldkörteln. Har tidigare fått veta utav en vikarie att jag antagligen har för lågt, samt för 3 år sedan sa de att det var på gränsen.
Skall be att få alla mina provresultat utskrivna för mig, har gått med samma (och nu ännu mer) symtom i snart 2,5 år! Alla tester vill jag se och jämföra själv.. Och förhoppningsvis hitta en läkare med kunskap inom ämnet.
Känner mig totalignorerad, gick dit med symtom och kommer hem utan att fått veta varför jag mår som jag mår...
Jovisst kan B12 vara en stor del utav problemet (iaf enligt det jag läst) fast enligt läkaren så hade det ingen koppling till tröttheten tex (alla mina andra symtom ignorerades totalt, även om jag kom med en lång lista) då mitt järnvärde var 135 (äter järntabletter).
På något sätt känns det som om allt hänger samman men att läkarna inte kollar på helheten?
Tack för tipset föresten! SKall kolla mina tester och om jag känner mig osäker ringa till hagakliniken, tack tack tack!
Hejsan!
Jag är 26år fullt frisk, vältränad och har bra värden. Jag har ett underbart liv och aldrig känt mig deprimerad. DOCK är jag trött varenda dag jag vaknar... har aldrig varit riktigt pigg känns det som! Jag har hög värmekänsla och svettas väldigt lätt.
Jag gör allt för att ha en bra sömn med träning och kost och regelbundna sängtider men inget hjälper.
Jag har vart på sömnundersökning och har inget sömnproblem. Jag mistänker hypertereos men i mild form.
Läkarna vill bara skriva ut antidepressiva men jag vet att jag inte är deprimerad!! mina prover visar ju inget fel men jag har hört att man kan ha överaktiv sköldkörtel ändå.
Jag behöver verkligen komma till en bra läkare och inte någon som försöker hitta en anledning att skriva ut antidep till mig!
Vet någon en sådan i Göteborg?
oerhört tacksam för svar!
Joel
Gammal tråd men är ändå nyfiken, har ni hittat en bra läkare i GBG som intresserar sig för Sköldkörteln?