• ZJN

Grön avföring

Har gett min son gröt o smakportioner ca varannadag nu i tre veckor, han älskar de! Men hans avföring blir mörk  grönt!?
    Varför blir det så, han verkar iaf inte ha ont. Men finns de tips att göra innan han kanske får ont ?

• Svar på tråden Grön avföring
  • LinaRosell

Bebisarn avföring ändrar färg från det vanliga gula till grönt när de börjar med smakisar och vanlig mat=) Det är fullt normalt och snart kommer den nog att bli ljusgrön=)

• pigglet

HELT normalt! Grönt bajs har många barn även när de helammas/äter ersättning. Sedan kan man få det vid en förkylning tror jag? Samt om man äter tex blåbär, blodpudding, spenat, järnrik kost. Mer svart-grön då...

• Mammat3

Inget farligt båda mina har bajsat grönt sen dom föddes och dom är två fullt friska 8 mån bebisar :)

• DonnaLisa

Jag minns att de sa på BVC att bajset kunde bli grönt om barnet har en infektion i kroppen. När min lilla var bebis stämde det. När han var krasslig var bajset grönfärgat och några dagar efter att han blivit frisk i mina ögon blev bajset brunaktigt igen. Men! Det verkar som att det finns bebisar som bajsar grönt jämt så din bebis kanske är en grönbajsare :)

• Solipse

aah samma här!
    Har precis börjat med lite potatis och vips så var bajset grönt!
    Funderade lite på om det kunde vara pgr av potatisen eller om det var någon infektion men jag gissar det var maten då =)

• ZJN

Tack för svaraen :) Han börjar faktist på en tand, allt ska in i munnen o dräglet de droppar. Sen har han en vitprick i tandköttet så snart kommer de väl en tand

• LinaRosell

Borsta borsta borsta=)

Svar på tråden Grön avföring