• Cccamilla

Vinterjacka gravid

Brukar dom här vanliga affärerna tex. H&M och Lindex ta hem vinterjackor för gravida??? Jag har BF i mitten av februari, och behöver en riktig vinterjacka, då vi har omkring 20-30 minusgrader vintertid. Jacka från POP är inte aktuellt, så mycket pengar är jag inte villig att betala.

• Svar på tråden Vinterjacka gravid
  • TheMother

Lindex har iaf slutat med mammakläder, dessvärre.
    Hur HM och andra kedjor har det vågar jag inte svara på. Men det kanske kan vara aktuellt att köpa en större jacka från typ klädjätten istället?

Mamma till Anton 080920
  • Hannapan

Jag har också försökt att hitta utan resultat...
    Har du hittat någon än?

• TheMother

Jag hittade en på just klädjätten när jag var in förra helgen. Ingen riktigt mammajacka dock, men den var iaf stor i omkretsen, så den får duga. Var ju tvungen att ha en riktigt jacka, som tål att användas när man ska vara ute med barnen på jobbet (jobbar inom förskolan) och det är några minusgrader. Är man mindre i storleken så är det kanske inte så svårt att hitta vanliga jackor och välja ett par storlekar större, men jag drar M eller L i vanliga fall, och då vart det mycket svårare, tyckte jag.

Mamma till Anton 080920
  • nygammal

Jag ska ha i mars, och ville också ha en riktigt varm jacka men utan att lägga en massa pengar.

Köpte en helt ok dunjacka på Hi-sport för 800:- i fredags - känns varm och bra! Köpte XL, har normalt 38-30.

Kolla in www.hi-sport.se, under erjbudanden - den jag köpte heter "Alingsås".

• HonEllerHan

kanske gå till second hand, köpa större herrjacka samt termobyxor, finns både billiga och relativt neutrala "svarta" =)

• Trinity78

Jag såg en helt ok mammajacka på Vero Moda för ett par veckor sen

Reproductively challenged
  • Tezzan1981

hm har, samt vero moda. billiga också!

name it har också fina i sin webshop (mamalicious), de har lite butiker runt om i sverige också.

• Kottarnasmamma

köpte min på bonprix men sen är den ju inte jätte tjock men bra priser i alla fall.

• Eldig72

Kolla Tradera, finns många fräscha kläder eftersom de använts så kort tid.

Köpte för övrigt en ny jacka på PoP som jag tänkte sälja där senare om det inte är så att jag behåller den. Den har verkligen varit super så här långt men under -20 tror jag inte den klarar (frusen), då tänkte jag använda en annan stor dunjacka som är för stor annars.

• CoolJen

Jag köpte nyss en dun-Everest jacka från stadium.
    Har tidigare haft en fast i den korta modellen, nu köpte jag den längre modellen och en storlek större och jag tror den kommer passa hela graviditeten(bf 27/2)

Provade polarns men tyckte modellen var ful(damig) och dessutom kändes den kall, jag är ju van vid dunjackor och är en fryslort

Svar på tråden Vinterjacka gravid