• LykkeLee

Vad är det som är så bra med Pro Markers?

Jag har varit lite sugen på att köpa såna, men vill veta mer om dom- Går dom att blanda med varandra så att det flyter ihop snyggt osv.. Berätta lite mer är ni snälla :)

• Svar på tråden Vad är det som är så bra med Pro Markers?
  • LykkeLee

Åh tack... :) Använder du dom? Tycker du dom är bäst eller rekommenderar du ngt annat märke?

• Cia o krabaten

De som är duktiga på det använder ofta Copic pennorna istället, men de fungerar i princip likadant om jag förstått saken rätt.
    de går att blanda och det finns även en blenderpenna som "smälter ihop" skarvarna.

"problemet" är att förutom att man ska kunna hur färgerna ska vara starkare och svagare på vissa ställen eller hur ljuset faller utan för att det ska bli riktigt snyggt ska man helst har 3st pennor i liknande nyanser för att få till det riktigt bra...

Jag som inte bryr mig om det där ,-) (Har testat men det är för tidskrävande för det lilla jag målar motiv jag scrappar mest LO's)  jag är mera glad att det inte blir randigt när jag färglagt mina motiv med PM

• LykkeLee

Jag är så sugen på att köpa några stycken.. Vilka färger är bra att ha som "bas"?? Jag vill också ha tips på butiker som säljer promarkers. Scraplyckan vet jag med tyckte sidan var rörig och svårnavigerad. Om jag vill ha typ hudfärg, hur ska jag veta till vilken kategori den tillhör i deras färgkategorier typ "Blue markers" osv...

Hjälp mig i ProMarkersträsket ni som kan ;)

Tack

• Insomnie
    LykkeLee skrev 2010-10-04 23:58:33 följande:
    Jag är så sugen på att köpa några stycken.. Vilka färger är bra att ha som "bas"?? Jag vill också ha tips på butiker som säljer promarkers. Scraplyckan vet jag med tyckte sidan var rörig och svårnavigerad. Om jag vill ha typ hudfärg, hur ska jag veta till vilken kategori den tillhör i deras färgkategorier typ "Blue markers" osv...

Tack
    Fördelen som jag ser med pro markers är att de är så himla lätta att ta med sig. Dessutom tycker jag färgerna med pro markers blir otroligt klara och fina i jämförelse med t.ex. distresserna.

När jag köpte mina första så köpte jag dem ifrån ett ställe som heter Pema. De säljer promarkers för 25kr/st vilket är billigare än många andra affärer. Du hittar dem på www.pema.cc och sedan klickar du dig vidare på Scrapbooking > Pennor - Färg > Pro markers. Jag valde att satsa på ganska ljusa färger då det går bra att måla flera lager för att göra partier mörkare. Tycker inte att färgerna som är återgivet på hemsidorna stämmer riktigt överens med verkligheten så har du möjlighet att titta i en butik för att hitta dina egna favoriter så är det såklart bäst, sen kan du ju ändå beställa från nätet när du kommit på vilka du vill ha.

Jag har utöver detta har jag valt att komplettera mina promarkers med ett Polychromos Penset, luktfri förtunning och stompfers. Jag använder dem för att få jämnare övergångar, mattare yta osv. T.ex. brukar jag färglägga skor och andra "blanka" saker med bara pro markers medan jag ofta färglägger t.ex. kläder med både promarkers och pennorna. Jag köpte dem ifrån den här butiken men är inte alls säker på att de är billigast. Var ett tag sedan jag köpte mina... http://www.stampelgarden.se/index.php?cPath=35_151
  • Insomnie
    Tunamamma skrev 2010-10-05 14:14:02 följande:
    Vad glad jag är att hitta det här inlägget:Glad

Insomnie, vilka bra tips!
    Bara kul att hjälpa till
  • Cia o krabaten
    LykkeLee skrev 2010-10-04 23:58:33 följande:

Tack
    Tror att de flesta använder Blush som hudfärg, men som sagt så behövs det några i liknande nyanser för att fixa skuggor och då får man nog gå till en "livebutik" och scouta" först!
  • Insomnie
    Tunamamma skrev 2010-10-06 10:25:31 följande:
    Jag har just beställt 30st Pro MarkersSolig det är som att vänta på julaftonen!!!
    Oh va spännande!!
Svar på tråden Vad är det som är så bra med Pro Markers?