• Aakashan

Händerna spricker! Tips på salvor önskas!!!!

Pga taskig sköldkörtel har jag fått enorma problem med ina händer, ja är torr och får sprickor, alltså nu pratar vi smärtsamma sprickor. Jag lagar nästintill all mat med handskar, badar barnen med handskar, har det när jag diskar och städar. Är plåstrad med Comped (tackar högre makter att dom finns) jämt. Men till och med en droppe vatten kan svida som eld!!!
    Har massor av salvor, receptfria och receptbelagda.
    Är det nån som har nåt bra tips på salvor eller tvål som funkar utan smärta????

• Svar på tråden Händerna spricker! Tips på salvor önskas!!!!
  • Liten 2012

Har du provat repair (vet inte om de stavas så) Den e väldigt fet men tycker inte den kladdar å den suger sej in i torr hud å sprickor.
    Hoppas de blir bättre snart de låter riktigt jobbigt =(

• mindran

Jag har precis samma problem.. :( Dock inte pga sköldkörteln, men mina händer spricker alltid och det gör fruktansvärt ont. Min kur brukar bestå av minst en rejäl omgång bisalva (finns i hälsokostbutiker, kostar strax under hundringen) på kvällarna, och krämen "Helping Hands" från Lush på dagarna. Det funkar! (Ingen av dem gör ont, inte ens i öppna sår/sprickor)

• Heavenlyfaith

Decubal Intensive säger jag bara!

Jag har atopiska eksem o mina händer kliar enormt o spricker konstant. Kan inte röra mina fingrar om jag inte smörjer mig. Har hittills inte hittat någon salva/kräm som är bra. TILLS just denna kom.

Den vanliga Decubalen är inte alls lika fet och hjälper därför inte lika bra.

Testa den!

Jag kan inte bli frisk men kan välja att leva lycklig som sjuk
  • Saaaraa

Testa med vanlig hederlig olivolja!

• Aviana

Mina torrhets-besvär är inte lika illa, men fullt irriterande för mig. Alla krämer svider pga allt skit som finns i dom. Jag provade Hemp handkräm från Body Shop, och den svider inte alls. Den är verkligen fet och jag tycker inte den luktar så gott men mina händer mår bra av den i alla fall. Det är en rätt tråkig tub i metall eller vad det nu är, så som kaviartuberna :p kolla in på body shops hemsida.
    Lycka till!

• Khyote

Lucas PawPaw Ointment, kan dock kanske vara svårt att få tag i Sverige? Har ingen aning, fick den skickad av min syster i Australien.. SUPER bra! =)

Fick den egentligen då hon sa att den är bra för blöj eksem och liknande eftersom jag väntar barn, men stal av den ena burken till mina kliande torra fötter som hade alla möjliga symptom och vips! Mina fötter är klada och läker fint fint! =)

• Khyote

*glada (Urk, nu börjar felstavnings-timmarna.. Obestämd )

• Aakashan

Hmm.. Hemp har jag provat, tror nog jag tyckte den var bra.... Fast håller med dig, det var en trist liten tub som luktade lite skumt.

• Charlie Chaplin

Har också samma problem. Använder nu en ringblomssalva som jag köpt av en kompis.
    Den fungerar väldigt bra.
    Borde finnas att köpa i hälsokostaffär.

Svar på tråden Händerna spricker! Tips på salvor önskas!!!!