• FruSen

Rekryteringsträffar på arbetsförmedlingen?

Min arbetsförmedling anordnar en del rekryteringsträffar där man kan lämna CV och visa sig intresserad. Jag tänkte gå på en som kommunen står för där de främst sökte efter praktikanter eller såkallade "elevstödjare" vilket jag tycker låter intressant.
    Finns det någon här som varit på nån sån träff? Hur går det till ungefär och bör man ha med sig något annat än CV?

• Svar på tråden Rekryteringsträffar på arbetsförmedlingen?
  • Pickeli

Jag brukar gå dit å min arbetsgivares vägnar och rekrytera. Här samlas en del företagare i ett stort rum och alla arbetssökande får gå runt till företagens "montrar" och prata lite.

Vi brukar köra "flygande" arbetsintervju och ibland händer det att några personer får komma på utbildning direkt och vissa får komma vidare till en ytterligare intervju på kontoret.

Ta med dig ett CV bara det räcker, ev meriter också då såklart (om du har något skriftligt)

Lycka till!

Google it!
  • Brittan

Min sambo gick på en rekryteringsträff i våras och fick ett säsongsjobb som egentligen ska sluta i mitten av denna månad. Dock får de vara kvar på jobbet så länge det inte finns snö, eventuellt längre. Han upplevde detta som ett bra sätt att möta arbetsgivaren. Han lämnade sitt CV och personliga brev och efter några veckor ringde arbetsledaren och ville träffa honom för intervju.

• FruSen

Tack för svar! Ska nog dit på träff idag! Måste få fråga - hur lång tid kan det ta?? Tänkte om det tar mer än 1 timma måste jag meddela dagis att tösen ska vara längre...

• Pickeli
    FruSen skrev 2010-10-07 07:31:26 följande:
    Tack för svar! Ska nog dit på träff idag! Måste få fråga - hur lång tid kan det ta?? Tänkte om det tar mer än 1 timma måste jag meddela dagis att tösen ska vara längre...
    Här brukar det vara mellan 13 och 15. Men folk får vara sålänge man vill. Kolla på arbetsförmedligen!
    Google it!
  • Jeneral

Snor tråden lite, måste man vara inskriven på arbetsförmedlingen för att få gå på dessa rekryteringsträffar eller är det bara att gå dit? Såg nämligen att min arbetsförmedling har träff imorgon!

• Pickeli
    Jeneral skrev 2010-10-07 07:55:27 följande:
    Snor tråden lite, måste man vara inskriven på arbetsförmedlingen för att få gå på dessa rekryteringsträffar eller är det bara att gå dit? Såg nämligen att min arbetsförmedling har träff imorgon!
    Du kan nog säkert bara gå dit, testa! :)
    Google it!
  • Jeneral
    Pickeli skrev 2010-10-07 08:20:53 följande:
    Du kan nog säkert bara gå dit, testa! :)
    Ja man lär ju inte direkt bli utsläpad av några vakter om man nu inte skulle va "välkommen" hehe
Svar på tråden Rekryteringsträffar på arbetsförmedlingen?