14 mån sover oroligt, tips tack! trött mamma
Ahhh, börjar få fel i huvudet snart. Min dotter har aldrig varit en sån där bebis som sover hela nätter... Och hade en jobbig fas från 8 mån och fram till 11-12 mån då hon inte ville somna och vaknade ofta.
Det blev bättre runt 12 mån och då somnade hon bra på kvällen runt 19-20 tiden men senaste tiden somnar hon, vaknar runt 22 somnar om om man ger henne nappen i sin egen säng, men sen från 02-05 så bökar hon runt, vaknar, somnar direkt om jag tar upp henne i famnen och så brukar det sluta att hon sover med mig i sängen.
Men hon sover inte lugnt utan ligger på mig, sparkar, lägger sig i mitt ansikte, skriker, vaknar osv. Och jag är helt slut nu.... Har inte sovit en hel natt på mer än ett år. Trodde det skulle bli bättre när de blev runt ett år... Vad ska jag göra? Jag är bara så trött där mitt i natten att jag orkar inte få henne att somna om i sin säng (då hon oftast vaknar till då jag precis har somnat om). Det känns som det är ingen ide att försöka sova längre. Kan tyvärr inte somna på dagtid när hon sover heller.
Hon vaknar runt 0700
Sover middag runt 1100 (1,5 tim oftast, jag väcker henne inte)
Somnar 19-20 (får välling och somnar i min famn)
har prövat att få henne att somna i sin säng men hon blir bara pigg och kryper runt då jag lägger ner henne, även om hon var trött sekunden innan.
Hjälp vad gör jag för fel, känns som alla andra bebisar har sovit hela nätter sedan de var 3 mån utom min....