Stearin på tyg?
Hur får man bort det? Går det?
Hur får man bort det? Går det?
Prova med läskpapper eller en melitapåse på starinfläcken och stryk ovanpå - sterinen smälter och sugs upp i pappret.
Eller vanligt hushållspapper och strykjärn! Lägg ett papper under tyget och stryk på baksidan av stearinfläcken
Sterainen smälter och sugs.
Inte för hög temperatur bara.
Sen blir det ofta en fettfläck som man tvättar bort som vanligt i tvättmaskinen.
eller så lägger man tyget i frysen och plockar bort det när det är hårt.
Och skulle de bli en fettfläck som inte går bort i maskinen: Gnugga med galltvål.
Den kom på soffan, vilket inte har avtagbar klädsel, men som tur är så är tyget så mörkt så eventuella fettfläckar syns inte. För övrigt gjorde melittafilter och strykjärn tricket!
funkade de på din soffa själv har ja fått stearin på min soffa och det skulle ta evigtid att ta bort tyget från soffan för det är en tre kant soffa och skulle ta evigheter för att ta bort den...
så hur gjorde du att få bort dittt??
funkade de på din soffa själv har ja fått stearin på min soffa och det skulle ta evigtid att ta bort tyget från soffan för det är en tre kant soffa och skulle ta evigheter för att ta bort den...
så hur gjorde du att få bort dittt??
Om man inte har ett melittafilter eller läskpapper? Lade in en linneduk i frysen efter en stooooor fläck med stearin. Fläcken har trängt igenom så det är stearin på båda sidor.
Är så platt och kompakt att det inte går att få bort.
tidningspapper funkar med..
eller hushållpapper!
Hur ska man göra om man har fått stearin på soff arms tyget ?? hur ska jag bära mig åt för att få bort det??