Barnkalas.. hur gör man egentligen?
Min son ska ha sitt första barnkalas nu (för kompisar).. fyller 5.
Har smått ångest, jag har inte någon direkt kontakt med någon förälder från fsk och har aldrig haft med ett barnkalas att göra, har så svårt att veta hur man gör!!
Tror det mesta är i mitt huvud, men jag skäms lite över att vi bor i lägenhet... alla andra barnen från sonens fsk bor i det fina villa-området i stan medans vi trängs ihop i en tvåa. Är lite rädd de flesta inbjudna kommer tacka nej också. Har alternativet att ha barnkalaset hos sonens mormor, men detta är ju ändå vårt hem, samtidigt finns där massor med plats vi inte har här, om några föräldrar stannar blir det tight! Vad tycker ni? Känns lite som det blir hos mormor ändå, jag gav bort kaffebryggaren för länge sedan då den aldrig användes och om jag inte ens kan bjuda på kaffe bli det ju lite pinsamt.
Hur gör man egentligen under barnkalas? De ska vara här under 2 timmar, äta lite tårta och gottigt och fiska fiskdamm hade jag tänkt. Behöver man egentligen göra mer? Bryr sig kidsen egentligen om att det är litet och mindre hemma hos oss? Vill inte sonen ska få kommentarer om det..
Har verkligen tummen mitt i handen, önskar jag var mer bullmammig och förstod mig på sånthär!!