• 08a

Bra förskola i Örebro???

Någon som har tips om bra förskolor i Örebro?? Söker i första hand ur och skur eller friluftsförkola eller liknande där barnen får vara ute mycket!

Hoppas det finns nån här med tips! Har kollat på orebro.se men det är svårt att få nån känsla för förskolorna bara av att läsa lite text...

• Svar på tråden Bra förskola i Örebro???
  • 08a

Gärna!! tar tacksamt emot alla tips jag kan få!

• Punkster

Bor i Örebro, men jag är osäker på om det finns nån ur och skur-förskola här. Känner iaf inte till nån. Men annars finns det ju flera stycken där barnen är ute mycket.

• Bonanza

Vår förskola ligger visserligen ute på landet (ca 8 km från centrum), men det kan vara värt att åka dit! Det är ett föräldrakooperativ som sen övergår till skola ända tills åk 5. Förskolan gränsar till skogen och har en tydlig uteprofil även om det inte är renodlat ur- och skur. Det finns hönor och kaniner på gården, de större barnen har fri tillgång till den närmsta skogen och avdelningen för de yngsta ligger på en naturtomt.

Underbart!

• 08a

tack för svaren! ska kollas upp :)  åh hönor och kaniner på gården låter mysigt!!

• Luckystaar
    Bonanza skrev 2010-09-30 17:46:39 följande:
    Vår förskola ligger visserligen ute på landet (ca 8 km från centrum), men det kan vara värt att åka dit! Det är ett föräldrakooperativ som sen övergår till skola ända tills åk 5. Förskolan gränsar till skogen och har en tydlig uteprofil även om det inte är renodlat ur- och skur. Det finns hönor och kaniner på gården, de större barnen har fri tillgång till den närmsta skogen och avdelningen för de yngsta ligger på en naturtomt.

Underbart!
    Vart exakt ligger den? Låter ju toppen med en sån förskola! Är det kö för att komma in där eller hur funkar det?

Sen om någon annan vet om man får ha två förskolor i samma län här?
    ♥ Rasmus 081116♥
  • Bonanza
    Luckystaar skrev 2010-10-01 20:49:25 följande:
    Vart exakt ligger den? Låter ju toppen med en sån förskola! Är det kö för att komma in där eller hur funkar det?

Sen om någon annan vet om man får ha två förskolor i samma län här?
    Den ligger i Hidingsta, ca 8 km sydost om Örebro. Ingen direkt kö, men det beror lite på åldern på barnet också.
  • Luckystaar
    Bonanza skrev 2010-10-01 21:44:01 följande:
    Den ligger i Hidingsta, ca 8 km sydost om Örebro. Ingen direkt kö, men det beror lite på åldern på barnet också.
    Okej tror jag hittade hemsidan, låter som ett jätte bra ställe. :)
    Ja okej han är snart 2 år..
    ♥ Rasmus 081116♥
  • Mirris

Om du kollar på www.orebro.se väljer barnomsorg och sen söker du på "Ur och skur" så kommer alla fsk som räknas som det upp!

Det kan ju vara skönt att slippa åka flera mil varje dag för att lämna och hämta. Och det är ju roligare att ha ett dagis i det området där man bor.

• Punkster

Beroende på var man bosätter sig så har man ganska nära och lätt att ta sig till Hidingsta. Iaf om man har bil. Från där jag bor tar det nog inte mer än 8-10 minuter att åka dit.

Svar på tråden Bra förskola i Örebro???