Vet inte hur jag ska klara att lämna bort hunden
Har en underbar hund som nu är 9 år och har bott med oss sedan han var 8 veckor. Han har varit min bästa vän och följt mig genom vått och torrt. Tillsammans har vi gått igenom glädje och sorg och han har alltid varit vid min sida. Jag har lagt ner all min tid och energi på honom och vi har varit framgångsrika på tävling och utställning. För två år sedan fick jag mitt första barn och sedan kom nr2 tätt därefter. Hunden blev helt förändrad och visade tydligt att han inte accepterade den nya situationen. Visst är det tufft att hinna med både småbarn och en krävande hund men problemet var att han blev mycket låg och deprimerad och han fungerar inte så bra med barnen utan blir väldigt stressad. Så, hur mycket jag än älskar honom har jag nu fattat beslutet att lämna honom till någon som har möjlighet att ge honom odelad uppmärksamhet de sista åren av hans liv. Jag har hittat en kvinna som verkar passa perfekt och nästa vecka flyttar han. Vet bara inte hur jag ska klara av att lämna bort honom. Känner mig så hemsk, det är ju jag som har försatt honom i den här situationen, jag som skulle ta hand om honom hela hans liv. Kommer sakna honom så otroligt mycket. För någon som inte haft hund är det kanske svårt att förstå men det här är något av de tuffaste beslut jag fattat i livet. Tänk om han inte får det bra? Tänk om han kommer sakna mig? Hur tar man sig igenom en sån här separation? Vet inte vad som är värst, mitt dåliga samvete över att "ge upp honom" eller saknaden över honom. Någon som varit med om liknande? Folk runt omkring mig förstår inte så jag har ingen att prata med...