Planerar att gifta mig med en muslim från Jordanien. Vi träffades första gången för 4 år sen, det blev inget mer då. Efter det fick jag barn med en annan man, det förhållandet höll inte länge av olika anledningar. Sen träffade jag den här mannen någon gång ute och vi har hållt kontakten men jag har inte varit öppen för något förhållande. Vi träffades åter igen i slutet av förra året och jag har, tackar Gud, aldrig varit så förälskad i någon. Jag älskar honom av hela mitt hjärta! Men jag kan säga att oj oj vilka kulturkrockar! Nu har jag haft turen att träffa en ärlig man, vi diskuterar alla ev "problem" och han har fr första dagen varit öppen med hur han ser på förhållanden, kvinnor, barnuppfostran osv, och frågat mig om jag kan acceptera detta då han sagt att vissa saker kan han aldrig ändra sig om. Det har inte alltid varit lätt, men vi vill inte leva utan varandra. Tror det är viktigt att man talar om sånt här innan, för min del handlar det mycket om att ändra på vanor. Tex inte dricka, gå på krogen, inte äta griskött och klä sig "anständigt". Nu är ju inte detta någon direkt uppoffring fr mig då jag varken har behov av sprit, krogar ( slutade festa för 4 år sedan), varit veg i 6 år och min klädstil är helt okej. ( jag skulle aldrig dra på mig kortkort och urringat, där har jag varit förr :) ) Sen älskar han min dotter och gör allt för oss. Vi träffades först "olovligt", en muslim får inte ha förhållanden. Men jag respekterar hans tro och han vill vara en praktiserande muslim så vi ses inte sedan ett tag tillbaka. Däremot talar vi varje dag och funderar nu alltså på giftermål :) inget skulle göra mig lyckligare. Lycka till med din muslimske man, det är bra att du är försiktig. Men som i alla religioner, dåliga män finns överallt. Det är inte religionen det är fel på, det är ju individen. Kram