• AboynamedSue

Ännu en SGI fråga...

Började nytt jobb 16 augusti och blev gravid ungefär i samma veva...
    Har läst mig till att man kan gå ner i arbetstid 6 månader före BF utan att SGI påverkas. Funderar på hur min SGI beräknas. Min lön nu är ganska mycket högre än jobbet jag hade tidigare. Mitt kontrakt löper ut 16 juni 2011, men jag har BF i början av maj -11. Räknas min SGI på förra jobbets inkomst eller på detta jobbet? Måste jag jobba 8 månader heltid med min nuvarande lön för att det ska vara den som min SGI beräknas på?

Blir helt snurrig av alla regler som gäller...

Känner mig supertrött och hoppas att det snart går över, annars måste jag nog gå ner en del i arbetstid. Har förutom heltidsjobbet drygt en timmes pendling i bil till och från jobbet... Det tär på krafterna... Jobbet som högstadielärare kräver att jag är fokuserad och entusiastisk - just nu känns jag inte som jag lever upp till detta vilket i sig får mig att må dåligt. Jag vill verkligen göra ett bra jobb! Efter tidigare MF vill jag mer än något annat lyssna på min kropp så att detta lilla liv får vara kvar i mig och fortsätta må bra.

• Svar på tråden Ännu en SGI fråga...
  • Cia o krabaten

Du måste jobba 8mån med den lönen (Alt bli sjukskriven från den) för att först jobba upp din SGI.

• AboynamedSue

OK. Inte så kul att sjukskriva sig även om det är på deltid. Hoppas tröttheten går över om någon vecka... Det är bara att hålla ut.

Svar på tråden Ännu en SGI fråga...