• Vanilj L

Förslag på rim.

Jag har tänkt att ge min son en kryssning för två. Kan någon hjälpa mig att rimma till det?

Skulle bli väldigt tacksam om ni ville hjälpa mig.

• Svar på tråden Förslag på rim.
  • mammaNena

om vi/ni skulle åka båt
    och en kväll lysnna på en eller annan låt
    Äta gott
    och bo flott.
    om en helg eller två
    hoppas du kan då.

kanske sådär.. men har ronja rövardotter i bakgrunden och fick lite svårt för fokus

• Vanilj L
    mammaNena skrev 2010-09-30 21:57:07 följande:
    om vi/ni skulle åka båt
    och en kväll lysnna på en eller annan låt
    Äta gott
    och bo flott.
    om en helg eller två
    hoppas du kan då.

kanske sådär.. men har ronja rövardotter i bakgrunden och fick lite svårt för fokus
    Jättebra! Det ska jag använda mig av.
  • mammaNena
    kul! har kommit på att det är en grej jag verkligen tycker är roligt, att sitta och klura ut rim. Så det brukar bli på nästan varje julklapp (men det är bara JAG i familjen som tycker det är kul, så det är bara på de paket jag ger bort )
    Fick klurat ut en jätte bra till min man för några år sedan. en av julklapparna va en helårs prenumeration på kalle pocket (dass lektyr ) och han fick läsa den säkert 1 månad i förväg, sen grubblade han sig gråhårig fram till jul, men lyckades inte klura ut vad det va. gissa att han blev paff!! (och ganska glad oxå )
  • Vanilj L
    mammaNena skrev 2010-09-30 22:13:13 följande:
    kul! har kommit på att det är en grej jag verkligen tycker är roligt, att sitta och klura ut rim. Så det brukar bli på nästan varje julklapp (men det är bara JAG i familjen som tycker det är kul, så det är bara på de paket jag ger bort )
    Fick klurat ut en jätte bra till min man för några år sedan. en av julklapparna va en helårs prenumeration på kalle pocket (dass lektyr ) och han fick läsa den säkert 1 månad i förväg, sen grubblade han sig gråhårig fram till jul, men lyckades inte klura ut vad det va. gissa att han blev paff!! (och ganska glad oxå )
    Ja det är jätteroligt. Men just nu känner jag mig stressad för det ska fixas så mycket. Så därav behöver jag hjälp.
  • pluvdo

Haha, men du sade ju att du skulle använda dig av helenas rim, varför puffar du för att få fler då?

• HannaZan

Vem ska han åka med då? Vad heter han? Tänkte mest så man har något att rimma med? Klurar gärna ett tag då=)

• Vanilj L
    pluvdo skrev 2010-09-30 23:18:14 följande:
    Haha, men du sade ju att du skulle använda dig av helenas rim, varför puffar du för att få fler då?
    Ja jag ska använda mig av hennes rim, men jag ska ju ha ett längre rim och behöver  mera rim.
  • Kate Ryan

Nu ska du få höra, vad du och jag ska göra
    Vi ska åka bort, på något flott
    Till havs vi ska, bara du och jag
    Till havs vi ska, med båt ja ja
    Till havs vi ska kom med vet ja

Måste sägas med inlevelse.

• Vanilj L
    HannaZan skrev 2010-09-30 23:25:57 följande:
    Vem ska han åka med då? Vad heter han? Tänkte mest så man har något att rimma med? Klurar gärna ett tag då=)
    Han heter Daniel och jag tror nog att han tar med sin tjej. sen har dom en liten son tillsammans som jag ska passa då. Och det tänkte jag skulle komma med i rimmet ochså.
Svar på tråden Förslag på rim.