• Tola

ikeas barnkök

Vi har tänkt köpa IKEAS barnkök till våran dotter i julklapp och alla låtsasmat dom har. Tycker det är en lite saftig konstnad men vad jag har förstått är det av bra kvalite?
    Hade jag inte varit gravid hade jag nog pysslat ihop ett själv, men nu ids jag inte.
    Ngn som har köket och vill säga ngt? :) 

• Svar på tråden ikeas barnkök
  • Freiya

har det inte, men dottern gillar att leka med det när vi är på IKEA. ser ut att vara rätt bra kvalitet, som deras andra grejer, typ. Allt är i trä och det verkar ju hålla bättre än ett sånt där plastkök från OBH-nordica.
    Låtsasmaten verkar också hålla bra, våra ungar har kalaspaketet, det med tårta, glass och kakor och inget av det har blivit noppigt eller så fastän de leker en del med det.
    Glasen och porslinet är kanonbra, de har tappat och slängt koppar och fat i golvet och inget av det har gått sönder någon gång.

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • HippYgirl

vi har köket och kasrtullerna och baksettet. Köket är ordentligt och i bra kvalitet!  kan absolut inte klaga på det! :)

• Tola
    Freiya skrev 2010-10-01 09:10:26 följande:
    har det inte, men dottern gillar att leka med det när vi är på IKEA. ser ut att vara rätt bra kvalitet, som deras andra grejer, typ. Allt är i trä och det verkar ju hålla bättre än ett sånt där plastkök från OBH-nordica.
    Låtsasmaten verkar också hålla bra, våra ungar har kalaspaketet, det med tårta, glass och kakor och inget av det har blivit noppigt eller så fastän de leker en del med det.
    Glasen och porslinet är kanonbra, de har tappat och slängt koppar och fat i golvet och inget av det har gått sönder någon gång.
    va bra:) hon har en sån där brio spis just nu som hålelr på att rasa samman och plastmaten börjar gå sönder. Sedan är det ju oftast "konstig" /inte svensk mat det som är i plast.
    Hon gillar verkligen att leka att laga mat och det känns som att just nu passar hela DUKTIG serien henne:)

Tänkte även tipsa vilsna släktingar som inte vet vad dom ska köpa om ikeamaten 
  • Freiya
    Tola skrev 2010-10-01 09:14:34 följande:
    va bra:) hon har en sån där brio spis just nu som hålelr på att rasa samman och plastmaten börjar gå sönder. Sedan är det ju oftast "konstig" /inte svensk mat det som är i plast.
    Hon gillar verkligen att leka att laga mat och det känns som att just nu passar hela DUKTIG serien henne:)

Tänkte även tipsa vilsna släktingar som inte vet vad dom ska köpa om ikeamaten 
    precis, det är roligare med nåt som dom känner igen.
    Jag tänkte bygga ett kök till ungarnas lekrum. ska använda våran gamla TV-bänk som vi har nu, då får jag en anledning att köpa en ny, hehe.
    Sen tänkte jag köpa småpaket av tex mjölk och sånt som man använder hemma, som finns i affären. det borde de gilla. "Riktig" mjölk att ha till kaffet när dom leker kalas och sådär :)
    Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • Jigge

Vår son har oxå IKEA köket. Det är mycket bra kvalité, verkligen gediget. Enkelt att montera och kul att spisplattorna lyser. En annan bra grej är att man kan ha den i två olika höjdlägen, så den inte blir för hög/låg.

• 071001

Min kusins dotter har det och det är både fint och ser rejält ut.

Svar på tråden ikeas barnkök