• L i n n

Ni som bor i hus, vart förvarar ni barnvagnen?

Jag kom precis att tänka på detta.
    Ni som bor i hus, har ni vagnen stående i hallen? Garaget?

Vart förvarar ni den?

Vi har en pytteliten hall innan man tar en halvtrappa upp till den stora hallen och kommer alltså inte kunna ha vagnen inne i huset.
    Så då återstår garaget för vår del, men är det så bra att ha den ståendes där när det blir kallt till vintern?
    Det är inget varmgarage alltså, men man kan i alla fall stänga om där

• Svar på tråden Ni som bor i hus, vart förvarar ni barnvagnen?
  • Shorona

Oftast i bilen. Syskonvagnen som bara används vid promenader står i garaget. Båda vagnarna har klarat sig bra.

• SilverEmma

Liggvagnen har vi i vardagsrummet (stort rum), den nattar vi minstingen i fortfarande. Tvillingvagnen står i hallen (har ett litet utrymmer där den passar precis) och sen har vi en lättare sulky till äldsta tjejen som brukar stå i garaget eller ligga i bilen.

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • Kina79

Jag har en vinter förvarat en vagn i garage - den var lite möglig i syfletten efter det - och fick således slängas

Numera har jag de vagnar jag inte använder i förrådet (värme) och den jag använder i hallen. Det är trångt som sören, men vagnen mår bra och är varm och go för lillan att sättas ner i.

• sommarblomma1

Vi har stor hall och gott om utrymme under trappen. Där står en liggvagn till minstingen, en sittvagn till tvååringen samt ofta en bilstol och tvåringens gunghäst.

Det kanske inte är så bra att vagnen står jämt och ständigt ute när det är fuktigt och kallt. Kan ni inte ha den ihopfälld i bilen då?

~*~♥~*~ Algot 100821 ~*~♥~*~ Thilda 080810 ~*~♥~*~
  • sommarblomma1

När vi bodde i marklägenhet när dottern var nyfödd och upp till ett år hade vi vagnen i hennes rum. Det finns hjulskydd att köpa i barnaffärerna om hjulen är smutsiga.

~*~♥~*~ Algot 100821 ~*~♥~*~ Thilda 080810 ~*~♥~*~
  • Nannafia

Jag har den i hallen, det blir lite trångt, men det funkar. Bra att ha som extra sovplats inne också. Haft hjulskydd på. Förvarade en sittvagn i garaget, det mådde den inte väl av. Blir lätt lite fuktigt, och mögel kan uppstå. Inget man vill ha barn i sedan.

• L i n n
    sommarblomma1 skrev 2010-10-01 09:44:40 följande:
    Vi har stor hall och gott om utrymme under trappen. Där står en liggvagn till minstingen, en sittvagn till tvååringen samt ofta en bilstol och tvåringens gunghäst.

Det kanske inte är så bra att vagnen står jämt och ständigt ute när det är fuktigt och kallt. Kan ni inte ha den ihopfälld i bilen då?
    Jo, det ska ju vara i bilen då. Tycker bara det verkar så krångligt att stoppa in den där efter varje gång man använt den Sen blir det ju rätt kallt i bilen också...men kanske bättre än garaget?
Svar på tråden Ni som bor i hus, vart förvarar ni barnvagnen?