Lönhult31 skrev 2010-10-07 09:59:31 följande:
Jag har haft migrän sedan jag var i tonåren och har under flera års tid tagit Imigran/Sumatriptan vid anfallen. Det är i princip det enda som hjälper mig, annars ligger jag utslagen i 3 dagar och bara spyr.
Hela min förra graviditet tog jag Imigran/Sumatriptan vid behov och min son är idag drygt 2 år och en fullt frisk liten kille med massor av energi

.
Nu är jag gravid igen och kommer att ta min migränmedicin vid behov. Min läkare sa till mig att det är bättre att ta medicinen i god tid än att vänta för länge eftersom om mitt anfall pågår för länge innan jag tar min medicin så behöver jag oftast ta fler tabletter. Hon menar också att det inte är bra för barnet i magen om jag ligger helt utslagen i flera dagar och spyr och inte kan äta.
Självklart är jag restriktiv med medicineringen men om jag inte fått ta min migrän medicin förra graviditeten vet jag inte om jag klarat av att genomföra den!
Det kanske kan kännas skönt för er som verkligen inte kan vara utan eran migränmedicin att veta att det finns friska barn som fötts av mammor som tagit mycket sumatriptan under graviditeten. Tyvärr fungerar ju inte sumpatriptan för alla med migrän

.
Vad skönt att veta! Jag har haft sådan tur att jag inte haft något anfall

. Förra året däremot var ett rent helvete

. / Kramis