• Lotten73

vill inte sitta på pottan utan kissar i byxan

Hur ska vi hantera detta?
    jag har försökt läst en bok när han sitter ner på pottan men han baar reser sig upp och kort därefter kommer deet kiss i kallsongen.
    han verkar inte ha tålamod att sitt och vänta ifall att det skulle komma nåt.
    Hur gör man?
    Han är 2 år och 7 månader är han för lite för att vara utan blöja?
    Vi har precis börjaat testa utan så det kanske kommer om några dar.
    Vet att hans syrra som är 4 år nu blev överlycklig när det kom kiss på pottan första gången och sedan ville hon gå dit mer och mer.
    Hur länge ska man hålla på för att inte funkar om det skulle bli så?
    Är det vnligt med massa olyckor innan dom får in rutin gå på potta?
    han gör lite grann i byxan sedan byter jag dom och då går det ett litet tag och jag påminner hela tiden gå på pottan.
    Jag till och med sätter honom där men han verkar inte så intresserad just nu.
    Innan jag bstämmde att vi skulle testa sattt han ofta på pottan brevid syrran men nu är det inget kul mera.
    Hur ska vi göra?
    ska vi ge upp och vänta till ett annat tillfälle längre fram?
    Det är inte så att jag tycker det är jobbigt att torka upp byta byxor stup i kvarten för sånt hör väl till i början men jag tycker det vore kul om han fick intresse för pottan.

• Svar på tråden vill inte sitta på pottan utan kissar i byxan
  • Birgitta2

Han verkar inte alls mottaglig för pottan. Prova om nån månad igen, utan tjat.

Min son var ganska exakt 3 år när han blev torr på dagen. Då var han mogen, och då gick det fort. Det verkar som om blåsan måste vara mogen för det här. Ungefär som valpar som inte klarar att hålla sig, de sätter sig där de råkar vara. Några månader senare kan de hålla sig ett par timmar.....

• Lotten73

Birgitta2:du har nog rätt men jag avvaktar tills imorrn får se om han blir intresserad av att gå på pottan annars kommer blöjan åka på igen.

• Lotten73

Vi har bestämmt att avvakta ett tag till med att fortsätta mec potträningen.
    Det funkar inte för allas del att han kissar i byxor på golv ja på alal ställen utan pottan och sedan när man tänker efter så är han nöjd som det är att ha blöja.
    Varför kan man fråga sig skulle vi jag ha så brått med det.
    Tror det går lättare när han själv säger till.
    Nu vet ni läget så blöja på glatt barn.
    Det dröjer nog inte länge innan blöjan åker av för gott.

• Flickan och kråkan

Vår kille blev blöjfri (dagtid) över natt. En kväll ville han gå på pottan och dagen efter plockade vi bort blöjan och det gick jättebra. Han sa till själv och knappt en enda olycka. Han var 2 år + 9 månader då. Innan dess hade han aldrig ens velat sätta sig på pottan och när vi någon gång provade att låta honom gå blöjlös så kissade han oavbrutet överallt. Du ska se att din kotte är redo snart också .

Svar på tråden vill inte sitta på pottan utan kissar i byxan