• CyberNova

Nya pampers luktar illa?

Är det bara jag som tycker att "Pampers Activ Fit" luktar väldigt illa?
    När jag ska bya blöja på min 5månders på nätterna stinker det verkligen under hennes täcke. Ungefär som någon form av impregnering.

Ska inte köpa dessa i fortsättningen.
    Jag undrar bara VARFÖR det lukar så illa?

• Svar på tråden Nya pampers luktar illa?
  • 4mychildren

Tycker också Pampers luktar äckligt.

• Marie1978

Har aldrig köpt Pampers av den anledningen, tycker alltid att de luktat illa... 

• smultronbål

Ja! De luktar verkligen skitilla är en pärs att byta blöja på natten! Vi använder tygblöjor på dagen och de luktar ingenting. Är libero bättre i luktavseende?

• milli79
    smultronbål skrev 2010-10-03 21:34:35 följande:
    Ja! De luktar verkligen skitilla är en pärs att byta blöja på natten! Vi använder tygblöjor på dagen och de luktar ingenting. Är libero bättre i luktavseende?
    Ja liberos luktar inte illa men håller med om att pampers nya luktar illa, som om sonen bajsat hela tiden =((. Har fått dem som prov med tänker inte köpa dem, dessutom får han märken av kanterna + utslag några gånger. Undrar vad det är för kemikalier i dem....
  • 4mychildren
    milli79 skrev 2010-10-04 08:52:54 följande:
    Ja liberos luktar inte illa men håller med om att pampers nya luktar illa, som om sonen bajsat hela tiden =((. Har fått dem som prov med tänker inte köpa dem, dessutom får han märken av kanterna + utslag några gånger. Undrar vad det är för kemikalier i dem....
    Det är lotion i pampers blöjor Obestämd Min lilla kille reagerar på det också. Rynkar på näsan
  • Loreena

Jag tycker Pampers luktar bläääk! Libero luktar mindre men de läcker ut kiss runt midjan när min lille son kissar. Jag har tygblöjor för det mesta men min sambo envisas med att köpa och sätta på engångsblöjor.

• CyberNova

ni som använder tygblöjor, fungerar dessa bra? Ska man tvätta dem i tvättmaskin? Jag har ingen koll alls på tygblöjor men det lär ju vara mer miljövänligt.

• Loreena

Här finns en massa info:
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m51407098.html

Man brukar tvätta blöjorna varannan till var tredje dag i tvättmaskin i 60 grader och parfymfritt flytande tvättmedel.
    Det finns en uppsjö med olika sorters tygblöjor beroende på vad som passar ens familj och bebis bäst.
    Allt från "all in one blöjor" som man använder en gång och sedan lägger i tvättmaskinen till formsydda blöjor med blöjbyxa över, vikblöjor, pocketblöjor etc.

Du kan kika lite på
    www.minimundus.se/valkommen.htm
    klicka på tygblöjor

• CyberNova

Oj, tack så jättemycket. Nu har jag lite att sätta mig in i :)
    Min dotter har börjat klia sig precis vid blöjkanten, jag undrar om det är blöjans fel...*hm*

Svar på tråden Nya pampers luktar illa?