• Catzilla

gult hår, hjälp!!!

Jag har blonderat mitt hår väldigt länge och brukar få till en bra färg men nu hade jag råkat köpa hem en färg som inte blekte tillräckligt så det blev gulaktigt. Väntade några dagar och blekte igen med en annan färg, bara för att få bort det gula. Det blev bättre men där är gula skiftningar kvar - som jag försökte "behandla" genom att dränka håret i silverschampo igår kväll. Det behövs dock göras nåt mer! Och det är därför jag har panik! Vad ska jag göra, dränka håret i silverschampo igen? Finns det någon hårvårdsprodukt, mousse, spray, eller nåt annat klet jag kan ha i för att dämpa det lite?

Jag ska på fest ikväll med en massa gamla kompisar som jag inte träffat på länge och jag vill givetvis inte se ut som trailer trash då vilket jag känner att jag gör nu.

HJÄLP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Svar på tråden gult hår, hjälp!!!
  • längtan09

Färga över med typ askblond eller pärlblond. Brukar inte ge gula skiftningar. Sen tror jag det krävs mer än en tvätt med silverschampo för att få bort det gula.

Mamma sedan juni 2009
  • TEDDEN

Köp silvershampo! Det är det enda som hjälper. 
    Otroligt bra produkt!! 

• nadir

Nä.. inte silverschampo. Köp en hårfärg med pärlemo eller ask i.
    Finns några bra från Loreal, Stockholm och Helsingfors heter dem, beroende på HUR gult det är kanske du får köpa deras tredje, kommer inte ihåg namnet, den är lite mer guldig i men den täcker det gula, så får du använda någon annan färg nästa gång.

• nadir

Fråga på Kicks, där finns de produkterna, de kanske har något bra tips beroende på hur ditt hår ser ut också

• DorisD

Gör ingenting utan gå till frisören.

• danosani

Säger också, ASKBLOND. Jane Hellens Mood funkar jättebra och kostar inte många tjugor.

• nadir
    danosani skrev 2010-10-01 13:19:41 följande:
    Säger också, ASKBLOND. Jane Hellens Mood funkar jättebra och kostar inte många tjugor.
    Jag har faktiskt provat den när jag var lite gul och den dämpade lite, men inte lika mycket som de från Loreal.. minns inte vad de heter men förpackningarna är lite guldiga..
  • Scarlett77

Här har du en som blonderat sig i över 15 år, dont panic....det finns en sak som funkar!

Jane Hellen Mood Pärlblond! Låt den sitta ca 20 min, den har räddat mig under min graviditet då min vanliga blekning gett mig gult hår (hormonernas fel antagligen)

Spring och köp en sådan, dom är billiga också och jag lovar att det kommer funka!

Det behövs verkligen inte men vill så kan du ha lite av det silverschampo (eller blåschampo) som jag kallar det i efterbehandlingen. Som sagt med just den pärlblonda från jane hellen mood behövs det inte men det kan ju va en extra åtgärd :)

• Mumin75

Det finns en skumtoning som heter Goldwell 10v som jag har hört ska vara väldigt bra mot gult, bättre än silverschampo och även snällare mot håret. Jag har dock inte testat den själv men den ska finnas att köpa hos hårfrisörerna.

• danosani

Säger också Jane Hellen Pärlblond!! (Försökte skriva det från mobilen, men det gick sådär ) Funkar iaf alltid!

Nike Mathilda 080926 - BF 110415
  • Catzilla

Tackar för era tips! Men ska jag verkligen färga igen? Har ju färgat två ggr den här veckan redan, en gång i söndags och så igen i onsdags.

Min erfarenhet annars är att färgen brukar se bättre ut efter några dagar och efter några hårtvättar så jag har inte panik vad gäller det långsiktiga... Jag har mest akut panik pga att jag ska på fest ikväll och färgen ser för jävlig ut nu. Det är inte jättegult överallt utan det är gult lite här äch där, det syns mest där jag färgat utväxt, i skarven mellan utväxt och det andra ljusa.

• nadir
    Catzilla skrev 2010-10-01 13:36:26 följande:
    Tackar för era tips! Men ska jag verkligen färga igen? Har ju färgat två ggr den här veckan redan, en gång i söndags och så igen i onsdags.

Min erfarenhet annars är att färgen brukar se bättre ut efter några dagar och efter några hårtvättar så jag har inte panik vad gäller det långsiktiga... Jag har mest akut panik pga att jag ska på fest ikväll och färgen ser för jävlig ut nu. Det är inte jättegult överallt utan det är gult lite här äch där, det syns mest där jag färgat utväxt, i skarven mellan utväxt och det andra ljusa.
    Om du går till frisören och får tag på en toning så är det ju det bästa faktiskt.
    Men ja, du kan färga igen.. hårpackningen kan du ju ha i en stund.. sedan kan du ha inpackning varje gång du tvättar håret i en vecka kanske
  • Catzilla

Tack alla! Ska bege mig ut på stan nu. Ska se om jag hittar det där skummet som mumin rekommenderar, annars får jag väl ge mig på en snabbfärgning. Ska höra vad min kompis säger också, det kanske inte är så falrigt som jag tror? Nåväl, jag uppdaterar här sen om resultatet

Tack igen!!!

Svar på tråden gult hår, hjälp!!!