Hur länge ska man vänta med att berätta för nära att man är gravid?
Tycker du att man ska vänte att berätta för nära å kära att man är gravid till efter v. 12 ?
Vet inte om ja kommer kunna hålla mig när den dagen kommer :)
Tycker du att man ska vänte att berätta för nära å kära att man är gravid till efter v. 12 ?
Vet inte om ja kommer kunna hålla mig när den dagen kommer :)
DU beretter när du selv vil!
Jag resonerade så att jag berättade när jag plussade (några dagar efter) just för att dem skulle lista ut det ändå tror jag. Med rökningen och alkohol osv.
Däremot berättade jag inte för min mormor och morfar förens i vecka 16 någon gång. Fast det har speciella anledningar.
Ville berätta tidigt så det inte blev så mycket tissel och tassel och att OM det skulle gå fel så visste jag att jag hade stöd från första början. Att dem fått dela hela upplevelsen med mig. Alla mina tankar osv.
Men alla bestämmer ju själv när dem känner sig redo att berätta :)
Jag har aldrig förstått vitsen med att vänta. Det är ju inte som att man får missfall för att man berättat menar jag, och jag vill hellre att nära och kära ska veta om om något gått fel så att jag har någon att prata med osv. Så vi berättade samma dag som vi plussade, för hela familjen. Det var i vecka 4 (plussade innan mensen skulle ha kommit).
Det är upp till var och en att själv bestämma, när man vill berätta om en graviditet.
Jag har själv valt att berätta tidigt.
Vi väntade till v.20 med att berätta. I början ville man berätta för alla, men sen när allt lagt sig lite så stornjöt jag av att sitta där gravid utan att någon visste. Hur kul som helst. Och folk har verkligen en tendens atrt vilja undra om inte vi ska ha barn osv. Nä det får vänta sa jag hela tiden.
Hur go känsla som helst att sitta där hemligt gravid.
Varför vänta med att berätta? Det är en fantastisk nyhet man självklart ska dela med nära och kära, om man vill. Och OM någonting skulle gå åt helvete....vill du då inte ha familjen och vänner där för att trösta? Och slippa frågor om vad som är fel osv.
Nej, jag har aldrig fattat visten med att dra ut på berättandet
Vi berättade tidigt, typ vecka 5-6, för familjen och för de på mitt jobb i vecka 8..
För familjen kändes det självklart att berätta på en gång!
Men på jobbet var det bara för att jag mådde så j*vla illa att jag inte kunde äta alls, och efter ett par veckor med pikar om ätstörningar osv pallade jag inte längre.. Plus att jag spydde på jobbets toa samma morgon..