• Freakybecca

Föräldragrupp i Linköping

I mars månad hade vi våra tre föräldragruppsmöten på Kvinnohälsan i Linköping, och på det sista sa barnmorskan att det blir ett återbesök med föräldragruppen ungefär 2-3 månader efter den sista i gruppen fått barn. Det har nu gått snart 4 månader sen den sista borde fått barn, och ingen föräldragrupp har vi haft än... 

Ringde Kvinnohälsan för att att kolla med barnmorskan som höll i föräldragruppen, och hon berättade att det var inte Kvinnohälsan som ordnade återbesöket utan vårdcentralen där man är skriven.

Vi är skrivna på Kungsgatan här i Linköping, och enligt barnmorskan måste jag ringa dit och fråga om det blir nåt.

Tycker det är lite dåligt att det inte ordnas nåt för oss nyblivna föräldrar...

Är det någon annan som har föräldragrupp? 

• Svar på tråden Föräldragrupp i Linköping
  • jannovich

Jag bor i ryd och har aldrig hört nåt om någon föräldragrupp här.. lite trist är det!

• Bladet

Fick samma information från Kvinnohälsan under föräldragruppen. Kontaktade då VC Kungsgatan som sa att de inte alls kallade samman gruppen efteråt. Listade om mig till VC Nygatan som anordnar föräldragrupper, mycket bättre där!
    Sen började vi träffa några från babysången/öppna förskolan också. Nyttigt att utbyta erfarenheter.

Svar på tråden Föräldragrupp i Linköping