Moonlight1989 skrev 2010-10-23 11:38:10 följande:
tack hihi.. jag trodde inte det var sant att vi lyckades på första försöket helt sjukt jag gick på 50 E, jo det blir ju mer koll..men min läkare hade vart iväg..på nån kurs men fick en tid direkt han kom hem.. då hade jag tagit sprutorna nästan två veckor..tog vid 18.00 varje kväll.
Men det var ju läskigt första sprutan jag skulle ta faan va rädd jag va haha...nojade mig hela tiden..men det kändes knappt..utan blev mer sen när man började bli van så sved det lite..men det va det vart.
men då när jag kom till han så var han tyst då han gjorde ultraljuder och kollade äggstockarna. tänkte ja jaha det va det...men då såg han ett ett ägg hade utvecklat sig väldigt bra han va jätte posetiv..det hade blivit 15mm så då sa han att jag skulle ta perugon sprutan 3 dagar till..för då hade ägget blivit 18mm .sen skulle jag ta en annan spruta kommer inte ihåg va den hete men den skulle göra så man fick garanterat ägglossning. mellan 24-36 timmar sa han..
men den var jobbig att ta tyckte jag..men den gav iaf verkan haha..
Men så länge man tänkte på det posetiva som att det skulle ge resultat så gick det bra..
Men om din läkare säger det att du ska gå en månad till säg bara det att du vill börja med sprutorna då.
det avgör ju du sj..tycker iaf jag..
kostnaden för mig första gången då fick jag lägga 900 tror jag det var som jag hade kvar upp till 1800. och om du har ätit pergotime så är du ju uppe lite i ditt högkostnads skydd.
Men tur att det skyddet finns..annas hade man inte haft råd..själva patrunen som sprutan kostade 3500:s det var det dyraste.
Men som tur så går ju högkostnads skyddet in upp till 1800. så om jag inte hade blivit gravid nu hade jag behövt slänga ut 1800:s så tråkigt när man väl kommer upp i det tycker man ju att det ska vara ett år..,men hade tagit sån tid för mig så det varade bara en månad..fast nu behövder jag ju inte det nu..hehe.
Men jag hoppas verkligen du får börja med de..nu. *ler* hoppas verkligen ni får och ni lyckas.. och att ni med lyckas på första försöket med sprutorna.. det är bara att ligga i så fort du tar den sista sprutan för ägglossning hehe det gjorde vi haha.. men är jobbigt på kompando eller så... men så är det ju om man får gå på behandlingar som vissa får göra ..alla har det ju inte lätt att bli med barn..men är skönt att man kan prata med folk som sitter i samma sist typ..och så..man förstår ju varandra mer..en va de som blir gravida på naturlig väg..
Men hoppas verkligen du får börja.. och om han säger en månad till med pergotime så säg bara att du vill gå vidare..till nästa steg
kram linda
Jaa, verkligen jättehärligt att det tog sig på första försöket med sprutorna! Då får man lite nytt hopp! :)
Ja, jag ska försöka få börja med sprutorna direkt, men min läkare verkade verkligen tycka att jag skulle försöka med Pergotime en gång till, så får se vad han säger när jag ringer.
Jag skulle ju höra av mig i början på veckan, och mensen har ju inte kommit så jag antar att den inte gör det heller denna månaden, så egentligen skulle det vara lika bra att köra på med sprutorna, nu är man ju så inställd på det.
Tack för att du delar med dig av hur du upplevde sprutbehandlingen! :)
Jag tror att jag kommer klara av det, bara man får veta hur man ska ta dom liksom :)
Jo, jag har ju högkostnadsskydd nu, så det är ju bra då :) Eftersom det är så dyrt annars.
Vad bra att den andra sprutan "garanterar" ägglossning, om ett ägg växt till sig, då vet man ju mer exakt när man ägglossar, lättare att pricka in då kanske :) :)
Åh, jag vill börja NU! ;)
Som sagt, tack för att du delar med dig av dina erfarenheter!