;-) Någon som hört att Mivitotal INTE skulle vara bra för gravida?
Hittade 2 månader före graviditeten ett flytande hälsokostpreparat som skulle vara allmänt stärkande: Mivitotal. Kände att jag behövde något efter en vinter full av förkylningar. (Att jag fick i mig rätt mängd med folsyra var ju bara ren tur, graviditet var inte direkt planerad.) Det funkade bra! Mivitotal hade även blivit vald till årets hälsokostprodukt, då den innehåller mineraler i den form som lättast kan tas upp av kroppen. Ej järn dock.
(Som kuriosa kan jag nämna att min kille hade varit i samma hälsokostaffär lite tidigare för att lindra en akut förkylning. Då fick han ett preparat som inte bara lindrade förkylningen - den var bra också för spermieproduktionen, som den tjänstvillige försäljaren upplyste om... Och produkten gav resultat kan jag ju säga, är i 11:e v)
Nu när jag är gravid fortsätter jag med Mivitotal som känns bra, men är bara lite tveksam. Den innehåller massa nyttigheter i form av vitaminer och mineraler (bla den form av a-vitamin man inte kan överdosera), men man har ju hört att man ska vara uppmärksam på hälsokostpreparat. I affären säger de givetvis att Mivitotal är jättebra i väntans tider.
Har någon hört motsatsen - att det inte skulle vara bra för gravida???