AlmaWilmer skrev 2010-10-09 17:42:37 följande:
Öhhhh!!! Ja det är så man gör!!
Har du testat att göra en avfärgning på ett hår med röda pigment??? Dom röda pigmenten är dom svåraste att få bort.
Om hon skulle lägga på en brun färg på när det fortfarande är rött,så kommer det bli ännu rödare.
jag antar att du är frisör, så vad gör du om du får in en kund på salongen som har rött hår, skulle du då inte förpigmentera för att sen lägga på en mörkare färg??
Hur kan du säga att det kommer bli tokorange, visst om hon skulle bleka det,men med avfärgning så har du ingen anning eftersom du inte vet hur mycket som kommer att släppa och Om det släpper!!!
TS: Gå till din frisör om du ska göra en avfärgning.
Ja om du läste och förstod resten av mitt inlägg så framgår det hur en avfärgning på rödfärgat hår blir, ja.
Samtidigt är (även) det en fungerande metod.
Jag är inte frisör, varför skulle jag behöva vara det? Däremot har jag sysslat med hemmafärgning i en sisådär hundra år och har således kommit fram till olika slutsatser gällande vad som fungerar och vad som inte fungerar.
Att avsiktligt färga ett hår grönt som metod har jag aldrig hört talas om. Sen måste jag säga att en hemma- avfärgning på det kopparröda bleker men det blir som sagt lite oranget, men en neutral icke röd färg därefter blir verkligen inte ännu rödare.