• josefinl85

Få ur rödfärgen ur håret?

För nån månad sen färgade jag håret rött men känner nu att jag är rätt trött på den färgen är liksom rätt ljus röd (kopparfärgad) helst vill jag tillbaka till min riktiga färg som är ljusbrun men de kommer väl ta tid...

Hur ska man göra  ska man färga de nån annan färg eller lär jag bleka de till orange först och sen färga eller hur gör man?
    Nån som har nå bra tips och idéer?

• Svar på tråden Få ur rödfärgen ur håret?
  • MajaVira

Skulle tro att det bästa är att köpa avfärgningsmedel och sedan färga det ljusbrunt igen. Hur bra avfärgningen lyckas beror dock på vilken typ av färg du använt, så du för läsa instruktionen på avfärgningen för att se om det överhuvud taget funkar.

• josefinl85

tack får nog testa de kan nog inte bli mycket sämre än de ärSkäms

• AlmaWilmer

För att få bort det röda så måste du lägga på en grön färg och sen lägga på en brun.

• Posh
    AlmaWilmer skrev 2010-10-09 12:39:21 följande:
    För att få bort det röda så måste du lägga på en grön färg och sen lägga på en brun.
    Öh? Detta har du testat själv eller?

TS jag skulle kört avfärgning men det är samma funktion som att bleka, dsv det kommer bli tokorange och sen får du lägga i en brun färg utan röda pigment och hoppas att det röda tonas ner.

Annars är det utväxt som gäller.
  • AlmaWilmer
    Posh skrev 2010-10-09 12:49:58 följande:
    Öh? Detta har du testat själv eller?

TS jag skulle kört avfärgning men det är samma funktion som att bleka, dsv det kommer bli tokorange och sen får du lägga i en brun färg utan röda pigment och hoppas att det röda tonas ner.

Annars är det utväxt som gäller.
    Öhhhh!!! Ja det är så man gör!!
    Har du testat att göra en avfärgning på ett hår med röda pigment??? Dom röda pigmenten är dom svåraste att få bort.
    Om hon skulle lägga på en brun färg på när det fortfarande är rött,så kommer det bli ännu rödare.
    jag antar att du är frisör, så vad gör du om du får in en kund på salongen som har rött hår, skulle du då inte förpigmentera för att sen lägga på en mörkare färg??
    Hur kan du säga att det kommer bli tokorange, visst om hon skulle bleka det,men med avfärgning så har du ingen anning eftersom du inte vet hur mycket som kommer att släppa och Om det släpper!!!

TS: Gå till din frisör om du ska göra en avfärgning.
  • Posh
    AlmaWilmer skrev 2010-10-09 17:42:37 följande:
    Öhhhh!!! Ja det är så man gör!!
    Har du testat att göra en avfärgning på ett hår med röda pigment??? Dom röda pigmenten är dom svåraste att få bort.
    Om hon skulle lägga på en brun färg på när det fortfarande är rött,så kommer det bli ännu rödare.
    jag antar att du är frisör, så vad gör du om du får in en kund på salongen som har rött hår, skulle du då inte förpigmentera för att sen lägga på en mörkare färg??
    Hur kan du säga att det kommer bli tokorange, visst om hon skulle bleka det,men med avfärgning så har du ingen anning eftersom du inte vet hur mycket som kommer att släppa och Om det släpper!!!

TS: Gå till din frisör om du ska göra en avfärgning.
    Ja om du läste och förstod resten av mitt inlägg så framgår det hur en avfärgning på rödfärgat hår blir, ja. Drömmer
    Samtidigt är (även) det en fungerande metod.

Jag är inte frisör, varför skulle jag behöva vara det? Däremot har jag sysslat med hemmafärgning i en sisådär hundra år och har således kommit fram till olika slutsatser gällande vad som fungerar och vad som inte fungerar.

Att avsiktligt färga ett hår grönt som metod har jag aldrig hört talas om. Sen måste jag säga att en hemma- avfärgning på det kopparröda bleker men det blir som sagt lite oranget, men en neutral icke röd färg därefter blir verkligen inte ännu rödare.
  • AlmaWilmer
    Posh skrev 2010-10-09 18:27:44 följande:
    Ja om du läste och förstod resten av mitt inlägg så framgår det hur en avfärgning på rödfärgat hår blir, ja. Drömmer
    Samtidigt är (även) det en fungerande metod.

Jag är inte frisör, varför skulle jag behöva vara det? Däremot har jag sysslat med hemmafärgning i en sisådär hundra år och har således kommit fram till olika slutsatser gällande vad som fungerar och vad som inte fungerar.

Att avsiktligt färga ett hår grönt som metod har jag aldrig hört talas om. Sen måste jag säga att en hemma- avfärgning på det kopparröda bleker men det blir som sagt lite oranget, men en neutral icke röd färg därefter blir verkligen inte ännu rödare.
    Som frisör så ska jag berätta vilka färger som tar ut varandra: Lila-gult     Blå-orange     Röd-Grön
    Efter en avfärgning bör man kolla vad håret är i för kondition,är håret poröst så bör man neutralisera med en toning och inte en färg.
    Man neutraliserar håret med grönt, alltså kan man tex blanda guld som innehåller gult och ask som innehåller mest blå pigment, då får man grönt, lägger man på en brun färg på det röda så förstärker man dom röda pigmenten som redan finns eftersom brunt innehåller rött.

Men vad vet jag,jag jobbar bara med det ;)
  • Posh
    AlmaWilmer skrev 2010-10-09 22:04:21 följande:
    Som frisör så ska jag berätta vilka färger som tar ut varandra: Lila-gult     Blå-orange     Röd-Grön
    Efter en avfärgning bör man kolla vad håret är i för kondition,är håret poröst så bör man neutralisera med en toning och inte en färg.
    Man neutraliserar håret med grönt, alltså kan man tex blanda guld som innehåller gult och ask som innehåller mest blå pigment, då får man grönt, lägger man på en brun färg på det röda så förstärker man dom röda pigmenten som redan finns eftersom brunt innehåller rött.

Men vad vet jag,jag jobbar bara med det ;)
    Ok, toppen. Du har verkligen en astrist attityd, men ditt inlägg kanske hjälper ts ändå. Jag säger bara vad jag kommit fram till själv genom erfarenhet.
    TS har säkert fått ordning på frillan redan så det här blir säkert jättebra det.
Svar på tråden Få ur rödfärgen ur håret?