• Mela82

Någon som provat Orbitrek?

Någon som provat Orbitrek crosstrainer? Är den bra/effektiv? :)

• Svar på tråden Någon som provat Orbitrek?
  • Majsan70

Den är grym Har haft min i flera år. Kan inte träna just nu pga en inflammation i axeln samt svår astma, men nöär jag blir bättre åker den fram igen.

• leo grodan

Köpte min för att gå ner någon storlek innan vårt bröllop. Den är grymt effektiv... om man använder den kontinuerligt. Jag märkte resultat efter bara någon vecka. Med hjälp av den och förändrade kostvanor så gick jag ner över 10kg till den stora dagen Glad
    Visst tar den lite plats men det gjorde träningscykeln också och den använde jag max 3ggr.

• Mela82
    leo grodan skrev 2010-10-01 21:55:49 följande:
    Köpte min för att gå ner någon storlek innan vårt bröllop. Den är grymt effektiv... om man använder den kontinuerligt. Jag märkte resultat efter bara någon vecka. Med hjälp av den och förändrade kostvanor så gick jag ner över 10kg till den stora dagen Glad
    Visst tar den lite plats men det gjorde träningscykeln också och den använde jag max 3ggr.
    Ok, tack för svaren :) Är det hjul på den så att man kan ta undan den smidigt?
  • leo grodan

Ja, den går att rulla undan men det är inte hjul direkt, utan mer som plastrullar i framkant.
    "Stavarna" går att ta loss så den blir lägre. 

• Majsan70
    Mela82 skrev 2010-10-01 21:57:01 följande:
    Ok, tack för svaren :) Är det hjul på den så att man kan ta undan den smidigt?
    Njae...det 'är hjul i ena änden, men jag tycker den är lite klumpig.
  • mm m

skitbra ger verkligen effekt när den används. inte helt lättrullad som någon redan skrivit

• Mela82
    leo grodan skrev 2010-10-01 22:04:04 följande:
    Ja, den går att rulla undan men det är inte hjul direkt, utan mer som plastrullar i framkant.
    "Stavarna" går att ta loss så den blir lägre. 
    Ok, det låter ju riktigt bra. Försöker övertala sambon om att det är bättre med en crosstrainer/orbitrek istället för en motionscykel, måste hitta riktigt bra argument så att vi kan köpa en :)
  • Mymlan80

Det är jättebra med crosstrainer, jag älskar min!
    Men se till att ni köper en som är magnetisk och inte en remdriven.

Jag köpte en remdriven på Jula för flera år sedan, Visserligen jättebillig, men den förde så förbannan oväsen att jag använde den 3 ggr, sen stog den och sen fick den tjänstgöra som klädhangare tills jag gav bort den.

Välkommen Liten 091203
  • Mymlan80
    Mela82 skrev 2010-10-01 22:06:56 följande:
    Ok, det låter ju riktigt bra. Försöker övertala sambon om att det är bättre med en crosstrainer/orbitrek istället för en motionscykel, måste hitta riktigt bra argument så att vi kan köpa en :)
    Det är ju en mer allsidig träning än en cykel. Och dessutom mycket roligare!
    Välkommen Liten 091203
  • Mela82
    Mymlan80 skrev 2010-10-01 22:12:15 följande:
    Det är ju en mer allsidig träning än en cykel. Och dessutom mycket roligare!
    Ja, det är ett av argumenten som jag försöker övertala sambon med. Jag tycker det är skittråkigt att motionscykla, vill röra mer på överkroppen mer när jag tränar. Är orbitreken magnetisk eller remdriven? (orkar inte googla...;) )
Svar på tråden Någon som provat Orbitrek?