Arbetar du som dagbarnvårdare (dagmamma)?
Jag är förskollärare och funderar på att någon gång i framtiden börja arbeta som dagbarnvårdare.
Just nu arbetar jag på en underbar förskola som jag trivs på som fisken i vattnet. Men nån gång i framtiden så skulle det vara skönt att få arbeta hemmifrån. Dels för att få arbeta med mina barn och dels för att jag är en så ruskig hemmamänniska. Sen har vi världens största tomt i anslutning till skogen, två lekparker inom synhåll och massa annat som man kan roa sig med här.
Vad tjänar man som dabarnvårdare? Får man budget till mat och leksaker/pysselgrejer och allt vad det nu kan vara? Vad har man för arbetstider? Det känns ju inte rimligt att ha öppet 6.30-17-30 som en vanlig förskola.
Kan inte ni som arbetar som dagbarnvårdare berätta er syn på yrket. Trivs ni? Blir det tomt utan daglig kontakt med kollegor? Här på orten är det krav på att man måste vara minst två så man kan träffas ibland och utbyta åsikter vilket jag tycker känns sunt, jag har mailat till rektorn för verksamheten och hon sa att hon blev jätteglad att jag vill börja arbeta som dagmamma, men att det inte blir aktuellt förns det finns minst en till där vi bor.