• EmmaRoSa

Tappar allt mitt hår nästan efter gjort folieslingor!!

Vet inte vad jag ska lägga detta inlägg men jag måste fråga om någon har varit med om något liknande, för ca 3 månader bestämde jag mig för att lägga ljusa slingor i mitt hår är redan blond och ville ljusa upp det så jag gick till en frisör som gjorde folieslingor (har aldrig gjort det innan) och efter ca 3 veckor så börja jag tappa hår i massvis och det bara fortsätter...jag ringde och fråga dom om detta kan ske efter att slingat håret med folie men de hade såklart aldrig hört talas om detta. 

Jag vet att jag inte har någon brist på vitamintillskott för jag äter mycket sådant extra tillskott utan detta måsta vara  folieslingorna som orsakar detta för det är precis där hon satte folieslingorna de faller av precis som  att mitt hår inte tålt detta och bara ramlar av.
    Jag är helt tunnhårig nu och jag hade lagom tjockt hår innan så detta är helst förfärligt och jag är så ledsen över detta. Någon som har varit med om detta när ni gjort folieslingor??

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Tappar allt mitt hår nästan efter gjort folieslingor!!
  • idiblon yes

Nej, men oj vad jobbigt det låter.

Det är därför jag aldrig någonsin går till frisörer... De går fan inte att lita på.

FL är guld.
  • EmmaRoSa
    idiblon yes skrev 2010-10-02 10:07:47 följande:
    Nej, men oj vad jobbigt det låter.

Det är därför jag aldrig någonsin går till frisörer... De går fan inte att lita på.
    Nä eller hur jag brukar aldrig gå till frisör har alltid klippt mig själv, och tonat mitt hår själv men denna gången tänkte jag att nu så skulle jag unna mig bli lite fin i håret och få det ordentligt gjort HA! och detta fick jag håravfall har lust att gå ditt till dom och säga till som va fasiken är det för skit de använder som gör att håret trillar av liksom..Tack för svar!
  • Priceless Perfection

Folieslingor är mer skonsamt för håret.

Nu börjar det ju bli höst, du tror inte att det beror på det?

• idiblon yes
    EmmaRoSa skrev 2010-10-02 10:12:36 följande:
    Nä eller hur jag brukar aldrig gå till frisör har alltid klippt mig själv, och tonat mitt hår själv men denna gången tänkte jag att nu så skulle jag unna mig bli lite fin i håret och få det ordentligt gjort HA! och detta fick jag håravfall har lust att gå ditt till dom och säga till som va fasiken är det för skit de använder som gör att håret trillar av liksom..Tack för svar!
    Eller hur, jag bara vet att det skulle gå åt helvete om jag gick till en frisör. Har inte gjort det på 13 år.

Hu.
    Priceless Perfection skrev 2010-10-02 10:14:17 följande:

Mer skonsamt än vadå?
    FL är guld.
  • Priceless Perfection
    idiblon yes skrev 2010-10-02 10:17:28 följande:
    Eller hur, jag bara vet att det skulle gå åt helvete om jag gick till en frisör. Har inte gjort det på 13 år.

Hu.
    Priceless Perfection skrev 2010-10-02 10:14:17 följande:

Mer skonsamt än vadå?
    Den andra metoden då man slingar håret.
  • Odens Ängel
    Priceless Perfection skrev 2010-10-02 10:49:49 följande:
    Den andra metoden då man slingar håret.
    Med slingmössa menar du?
  • Priceless Perfection
    Odens Ängel skrev 2010-10-02 10:54:24 följande:
    Med slingmössa menar du?
    Ja, precis!
Svar på tråden Tappar allt mitt hår nästan efter gjort folieslingor!!