• VeraVera

engelska för barn

Hej! Jag har en syster som är gift med en amerikan och jag vill att mina barn ska kunna prata med deras framtida kusiner och sin morbror. Hur ska jag lära mina barn ett andra språk? Vår minsta blir 2 år i dec och vår stora är nyss fyllda 3 år. Lånat lite pippi böcker på engelska men jag kan väl inte bara läsa dem rätt upp och ned? hon kommer ju inte att förstå något alls. Tacksam för svar! Mvh Josefin 

• Svar på tråden engelska för barn
  • VeraVera

Hur gör ni andra som har tvåspråkiga barn?? måste inte vara engelska...

• Förskolepedagogen

Hej!
    Först vill jag bara kontrollera med dej att din syster pratar svenska med sina barn så även de blir tvåspråkiga.
    Små barn förastår inte allt verbalt språk. De är skickliga på att läsa av kroppsspråk och tonfall. Det gör att det går fint för dem att lära sig flera språk när de är små.
    Vi ser redan nu på vår småbarnsavdelning, som vi startade upp i agusti med hälften engelsktalande och hälften svensktalande pedagoger, att de små barnen förstår alla pedagoger. Prova och läs engelska böcker som hon redan hört på svenska. Prova också att se på film utan att knappa in svensk text  Barn lär sig ocksåfantastiskt mycket engelska genom dataspel.
    Lycka till!
    Inger

Svar på tråden engelska för barn