• Anonym

Kan man äta protein drink som ersättning istället för andra Dietdrycker?

alltså kan man dricka proteindrinkar som uteslutande måltid under dagen

istället för att äta sånt där nutriliett o herbalife?

På förpackningen står det att 3 drinkar om dagen ger en  100 % dagsbehovet av alla vitaminer o mineraler.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-02 13:24
    menar förstås att äta det som enbar "föda" så som dom gör med andra vlcd produkter

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 11:37
    ok
    detta är inte en proteindrink. Twinfast.
    så frågan är om man kan dricka det precis som andra vlcd pulver.

my misstake
  • Svar på tråden Kan man äta protein drink som ersättning istället för andra Dietdrycker?
  • Anonym

puufffilipufff

• Janni8

Nej, det tvivlar jag på att man kan om man vill gå ner i vikt.

• bettangirl

Det tror jag att du kan göra, med tanke på att dom som bygger muskler gör det när dom deffar.

• bettangirl

Glömde tillägga att inte endast det, men blanda med dom andra drinkarna är nog inga problem, men inte för många..

• Janni8
    bettangirl skrev 2010-10-02 14:57:04 följande:
    Det tror jag att du kan göra, med tanke på att dom som bygger muskler gör det när dom deffar.
    Men det gär det inte enbart utan bara samtidigt med träning (före och efter)
  • Anonym

ok

glömde skriva, det är twinlab twinfast  jag har

• Janni8
    Anonym skrev 2010-10-02 15:05:49 följande:
    ok

glömde skriva, det är twinlab twinfast  jag har
    Det är ju ett viktminskningsouler och inte en proteindrink. DÅ är det en helt anna sak. Ja det kan du äta istället för vanlig mat.
  • Anonym
    Janni8 skrev 2010-10-02 15:13:57 följande:
    Det är ju ett viktminskningsouler och inte en proteindrink. DÅ är det en helt anna sak. Ja det kan du äta istället för vanlig mat.
    aha. jag köpte det o antog att det var proteinpulver på nätet.
    så jag kan enbart äta det 3 gånger om dagen då?
  • Anonym

nej dt kan man inte, jag frågade sist jag köpte proteinpulver på hälsokost om man kunde det. men det var inte samma ämnen och näring i som ersättningsmåltid.

• Janni8
    Anonym skrev 2010-10-02 20:00:32 följande:
    nej dt kan man inte, jag frågade sist jag köpte proteinpulver på hälsokost om man kunde det. men det var inte samma ämnen och näring i som ersättningsmåltid.
    Det som ts har är inte proteindrink
  • Janni8
    Anonym skrev 2010-10-02 19:02:40 följande:
    aha. jag köpte det o antog att det var proteinpulver på nätet.
    så jag kan enbart äta det 3 gånger om dagen då?
    Man kan byta ut alla mål sina mål.
  • Minomin

Tjaa... visst kan man, men hur många drinkar har du tänkt dig om dagen? Personligen skulle jag kräkas om jag skulle leva på bara det en längre tid. Dessutom lär magen bli kass då den inte får mycket att jobba med...

Vad är ditt mål?

Hur har du tänkt att äta när du slutat med detta?

• Anonym

i sånna fall 3 gånger om dagen som d står på burken.

jag hade tänkt återgå till ett sunt leverne med rätt mängd mat och träning.

• Minomin
    Anonym skrev 2010-10-04 10:40:40 följande:
    i sånna fall 3 gånger om dagen som d står på burken.

jag hade tänkt återgå till ett sunt leverne med rätt mängd mat och träning.
    Men nu läser du lite tokigt tror jag. Om jag minns rätt står det väl att tre portioner om dagen ger det dagliga behovet av vitaminer och mineraler.

Du behöver äta betydligt mer än 3 x 90 kcal per dag oavsett hur mycket övervikt du har, och hur mycket du vill gå ner i vikt.

Säg att du bör äta 1500kcal per dag under viktnedgången. Det innebär typ 12 portioner om dagen... det var därför jag sa att jag skulle kräkas av att bara leva på det =)
  • Janni8
    Minomin skrev 2010-10-04 17:14:04 följande:
    Men nu läser du lite tokigt tror jag. Om jag minns rätt står det väl att tre portioner om dagen ger det dagliga behovet av vitaminer och mineraler.

Du behöver äta betydligt mer än 3 x 90 kcal per dag oavsett hur mycket övervikt du har, och hur mycket du vill gå ner i vikt.

Säg att du bör äta 1500kcal per dag under viktnedgången. Det innebär typ 12 portioner om dagen... det var därför jag sa att jag skulle kräkas av att bara leva på det =)
    Nej, det står faktiskt att det räcker med att äta tre portioner om dagen för att få i sig det man behöver.
  • Minomin
    Janni8 skrev 2010-10-04 17:16:37 följande:
    Nej, det står faktiskt att det räcker med att äta tre portioner om dagen för att få i sig det man behöver.
    Gör det verkligen det? På nätet står det såhär om produkten:

Som en del av en lågkaloridiet kan TWINFAST hjälpa dig nå dina tränings- och viktminskningsmål. Tre portioner om dagen ger 100% av rekommenderat dagligt intag av vitaminer och mineraler. TWINFAST är dessutom berikad med kostfiber, vilket ger en härlig mättnadskänsla och gör att du kan använda TWINFAST som ett gott, mättande och nyttigt mellanmål. En portion TWINFAST kan även ersätta måltider när du inte hinner äta något alls eller vill minska på det dagliga energiintaget för en effektiv viktkontroll.

Det betyder inte att du kan leva på tre portioner twinfast om dagen! Det är på tok för lite kalorier.
  • Anonym

nu har jag inte rätt siffror i huvudet men en "vanlig" vlcd diet ligger runt 450-600 kcal/dygn.

så detta blir ju 3*90 kcal om man blandar med vatten.
    därav min fråga.
    För jag läste också att det "täcker ditt dagliga behov av vitaminer o mineraler"

vet en del som har pulvrat på det, och det har ju gått bra, däremot som tidigare skrivits att man blir bra less o
    kräkfärdig på det.

min fråga var ställd fel, då jag trodde detta va en proteindrink. men tydligen en eventuell måltidsersättare/ mellanmål,
    jag undrar då om detta täcker mitt "dagliga behov" likaväl som en nutrilett cambridge etc.
    ska luska lite på innehåll.  då man äter 5 påsar respektive 3 mål om dagen under en kortare period.

ja jag forstod dig nog fel!
    jag vet ju att man inte kan leva på pulver. inte under en längre tid :) o jag skulle med kräkas om jag måste
    äta så många portioner som du skrev. FYYY FAN.

Svar på tråden Kan man äta protein drink som ersättning istället för andra Dietdrycker?