• frökenelisabeth

vansinnigt ont i magen på nätter/kvällar....

Har nu två kvällar/nätter i rad fått så vansinnigt ont i magen när jag ska sova. Igår var det så illa att det verkade som ett fullt vettigt alternativ att hugga av kroppen vid revbenen ungefär.. Jag har ofta lite småproblem med magen, men det här var något helt annat. Det kom som attacker och höll i sig kanske en halvtimme innan det släppte.

Jag gissar själv att det handlar om en kombination av oregelbundna mattider, mycket kaffe, dåliga matvanor och annat. Och att magen nu fått nog och ryter ifrån ordentligt.

Är det någon som har erfarenhet av samma, som har fått en diagnos, och kanske lite råd och tips att dela med sig av? Utöver de självklara...

• Svar på tråden vansinnigt ont i magen på nätter/kvällar....
  • kakmamman

jajjemensan, det var magkatarr!
    Samarin innan läggdags och minskade på kaffet..
    Men det var för mig, du kanske ska gå till doktorn =)!

det kanske är något tillfälligt bara?

♥ (¯`°?.¸ ♥Tänk att en sådan liten människa kan ha en sån stor plats i mitt hjärta♥¸.?°´¯) ♥
  • frökenelisabeth

Jag har redan hunnit lova mig själv att jag aldrig ska röra kaffe mer i hela mitt liv, hehe. Men vi får väl se hur det går. Just nu har jag inte så ont i magen, men är lite rädd för att det kommer ikväll/ i natt igen.

Hade du också problem just på kvällarna? Jag har som sagt upplevt det just när jag gått och lagt mig, men det har varit vid väldigt olika tider, så jag vet inte riktigt om det fins något som triggar det? Pratade med sjukvårdsrådgivningen i natt, och de sa också att just magont är långt vanligare på natten än på dagen, för deras del och för akutmottagningarna....

• frökenelisabeth

Nu har det börjat göra ont igen. Verkar som om det förvärras just på kvällarna, har inte haft så mycket problem under dagen. Sitter med en kopp kamomillte, någon som vet om det är snällt mot magen eller inte.

• kakmamman
    frökenelisabeth skrev 2010-10-03 00:07:59 följande:
    Nu har det börjat göra ont igen. Verkar som om det förvärras just på kvällarna, har inte haft så mycket problem under dagen. Sitter med en kopp kamomillte, någon som vet om det är snällt mot magen eller inte.
    The innehåller väl tein (eller hur det stavas) visst är det bättre än det som finns i kaffe..men fortfarande skulle det vara bättre om du kanske drack varm mjölk istället =)
    ♥ (¯`°?.¸ ♥Tänk att en sådan liten människa kan ha en sån stor plats i mitt hjärta♥¸.?°´¯) ♥
  • frökenelisabeth
    kakmamman skrev 2010-10-03 12:05:46 följande:
    The innehåller väl tein (eller hur det stavas) visst är det bättre än det som finns i kaffe..men fortfarande skulle det vara bättre om du kanske drack varm mjölk istället =)
    Fast kamomillte är ju ren kamomill - örtteer innehåller inte tein, tror jag.

Varm mjölk är det andra som rekommenderat, så det ska jag nog prova nästa gång. Det var inte så illa i natt iaf, körde hela dagen med snäll mat igår plus samarin, så det hjälpte förmodligen.
  • kakmamman
    frökenelisabeth skrev 2010-10-03 16:05:59 följande:
    Fast kamomillte är ju ren kamomill - örtteer innehåller inte tein, tror jag.

Varm mjölk är det andra som rekommenderat, så det ska jag nog prova nästa gång. Det var inte så illa i natt iaf, körde hela dagen med snäll mat igår plus samarin, så det hjälpte förmodligen.
    skönt =)
    Det finns någon grej på apoteket, om dom fortfarande har det..jag vet inte..men typ Losec mups, har du prövat det?
Svar på tråden vansinnigt ont i magen på nätter/kvällar....