• bridgemountain

Jag vill ha en dotter!

Nu kommer det bli storm här på FL för man borde vara så TACKSAM för alla barn man får osv... men vafan, jag vill ha en DOTTER!!

Jag älskar mina två söner OCH (inte "men") jag vill ha en dotter!!!

Varför är det så sjukt tabu att önska sig en dotter/son?

Det blir ju en annan relation, ens liv kommer ju se annorlunda ut! Visst, min ene son hade rosa vingar och trollspö idag, men det är inte samma sak

Man får önska att man gick ner i vikt om man är lite överviktig, fast man borde vara tacksam för att man är FRISK, man får önska att man bodde i hus, fast man har en najs lägenhet och barnen i afrika bor i hyddor, man får önska sig en viss maträtt fast folk svälter ihjäl.... varför får man inte önska sig en dotter? Varför är det så sjukt heligt?

Och nu kommer bomben!!! Jag vill åka utomlands och göra ivf med könsbestämmning. Finns i USA, ryssland, cypern mm. Ska nog göra det om ett par år, kostar pengar...

Nån mer som också vill göra det? 

• Svar på tråden Jag vill ha en dotter!
  • annlu748

Go for it =) Det är bara du som bestämmer över dig själv. Lycka till!

• Jag bryr mig inte vad ni tycker

Ja du har ju två söner, så vill du också ha en dotter och spar pengar till det, så åk ner till de länder och gör så att du får en dotter. Värre om du vore barnlös och promt ville ha en dotter.

• LivL

Jag är en skit-jobbig feminist som tycker det bara finns "barn" och "föräldrar".
    Men jag vill bara ha en dotter. Vet inte varför! Kan inte föreställa mig hur det skulle vara att ha en son, vill bara ha en tjej. Knäppt va..?

• Pusselbiten86

Kör för de ni känner för blir bäst!

Jag önskar mig med en dotter OCH jag ÄLSKAR mina 3 pojkar som jag har här hemma
    Vem vet.

Kanske fåtr ytterliggare en pojk om vi ska ha fler barn men önska kan man ju alltid göra :)

Noah 060526, Thias 070724, Alwin 091210
  • Minna07

Om ni planerar fler barn så kan ni testa att ha sex senast 4-5 dagar innan ÄL, men då måste du ha stenkoll på ÄL. Vad jag förstått så överlever inte y-spermier lika länge som x-spermier och därmed ökar chanserna för flicka radikalt. Vet flera som kört denna metod och fått tjejer - alla ggr. 

• Simsonen
    Och du känner dig orginell ts. Du tror att rubriken förvånar och provocerar och hoppas på mycket uppmärksamhet, och så har du i själva verket bara startat ytterligare en tråd med en åsikt som delas av flertalet av Fl:s medlemmar och är så vanlig att den känns mer tråkig än provocerande.
    Detta är ett forum bestående av nästan bara kvinnor, de flesta kvinnor önskar sig döttrar som de kan knyta rosa rosetter på och borsta håret på och tvinga på alla sina rosa drömmar som de inte uppfyllt själva.
    Men fortsätt för all del  
  • Stumpan84

Vi hoppas också på att vårt tredje kommer bli en tös! Nu kommer denna inte skaffas förens om kanske 1 år men ändå... vi kommer skaffa ett tredje oavsätt kön men jag hoppas på en tös... hade varit lite kul nu när man har två grabbar... jag känner mig lite ensam hihi

• bellisi

Jag har tre söner och kan absolut förstå din önskan. Jag pendlar mellan att tycka att det är toppen att ha ett litet "gäng" och fina, fina små killar, till att känna en stor sorg över att jag inte har någon dotter. Det är konstigt och paradoxalt och lite jobbigt att pendla så känslomässigt. Ibland trillar jag liksom ner i diket och undrar hur mitt liv kunde bli så här - mamma till tre pojkar? Det hade jag aldrig gissat. Varför kunde inte jag få en dotter? hur svårt kan det vara?
    Jag hoppas innerligt att tiden läker detta och att jag kan slå mig fullständigt till ro med de tre underbara barn jag har. Annars får jag överväga ett fjärde barn.

• Klaraah

Jag har två söner och ska till BB i morgon och bli igångsatt. Vi får då se vår dotter! Det känns underbart att få en flicka. Jag måste bara säga att sen jag fick reda på att vi väntar en flicka så har jag på något sätt kommit ännu närmare mina killar. Jag vet att det är de enda och sista killarna jag får och de gör de så speciella. När jag fick tvåan var jag ledsen och avundsjuk på andra flickmammor, nu känner jag att killarna är så speciella när jag nu även får en tjej. Det hela med tjej blir avdramatiserat.

Om du verkligen vill ha en tjej så är det klart att du kan åka till Cypern och göra tjej - ivf. En del lägger ju ner 100.000 kr på att förändra sitt utseende. Om du vågar chansa så kan du göra som jag. Vi hade sex 4 dagar innan ägglossning dvs tjejmetoden och det blir en tjej. Lycka till!!!

• JOHSAN
    bellisi skrev 2010-11-08 11:09:23 följande:
    Jag har tre söner och kan absolut förstå din önskan. Jag pendlar mellan att tycka att det är toppen att ha ett litet "gäng" och fina, fina små killar, till att känna en stor sorg över att jag inte har någon dotter. Det är konstigt och paradoxalt och lite jobbigt att pendla så känslomässigt. Ibland trillar jag liksom ner i diket och undrar hur mitt liv kunde bli så här - mamma till tre pojkar? Det hade jag aldrig gissat. Varför kunde inte jag få en dotter? hur svårt kan det vara?
    Jag hoppas innerligt att tiden läker detta och att jag kan slå mig fullständigt till ro med de tre underbara barn jag har. Annars får jag överväga ett fjärde barn.
    Du borde inte överväga ett fjärde barn om du idag känner sorg över att du har tre pojkar. Om det nu blir en fjärde son, hur gör du då?
  • AnkiC

Jag vill också ha en dotter. Har två gossar och ser inget konstigt i att man vill ha barn av båda könen. Att få ett barn av samma kön som en själv är nog något alla vill.

• ErikaCC
    Klaraah skrev 2010-11-08 11:21:29 följande:
    Jag har två söner och ska till BB i morgon och bli igångsatt. Vi får då se vår dotter! Det känns underbart att få en flicka. Jag måste bara säga att sen jag fick reda på att vi väntar en flicka så har jag på något sätt kommit ännu närmare mina killar. Jag vet att det är de enda och sista killarna jag får och de gör de så speciella. När jag fick tvåan var jag ledsen och avundsjuk på andra flickmammor, nu känner jag att killarna är så speciella när jag nu även får en tjej. Det hela med tjej blir avdramatiserat.

Om du verkligen vill ha en tjej så är det klart att du kan åka till Cypern och göra tjej - ivf. En del lägger ju ner 100.000 kr på att förändra sitt utseende. Om du vågar chansa så kan du göra som jag. Vi hade sex 4 dagar innan ägglossning dvs tjejmetoden och det blir en tjej. Lycka till!!!

Hej, kan inte du hoppa in i den här tråden en snabbis och berätta hur ni gjorde er tjej !?
    Var det verkligen sex 4 dagar före  ÄL ?? Hur många månader fick ni köra innan det tog sig??
    Hur vet du att det precis var 4 dagar innan ÄL? Kollade du med test?
    Det är ju skitsvårt (har vi kommit fram till i vår tråd) att veta EXAKT när ÄL sker... för vissa är det ett dygn efter stegring, vissa 2 dygn, och vissa bara några timmar efter stegring.....

Tacksam för svar!!

• nivea bbb

ErikaCC
    Jag skulle precis ställa samma fråga hihi...

Klaraah skrev 2010-11-08 11:21:29 följande:

Svar på tråden Jag vill ha en dotter!