• Dakine

avslag med klumpar. normalt!?

Känner att jag inte får några konkreta svar då jag frågar de på förlossningen. Hon sa bara att "fortsätter det komma klumpar, ringer du till oss igen"

Har haft små klumpar som hela tiden i avslaget, men idag då jag var på toa kände jag hur en tryckte sig ut och det lät "plopp" i toastolen! :S Såg itne hur stor den var så den gled ner i toan men jag blev verkligen skit skraj! :S

Är det normalt att det kommer större klumpar? Hur stora klumpar kan det komma?
    Och är det bara koagulerat blod eller är det ngt annat!?!?!?

SNÄLLA HJÄLP!!!

• Svar på tråden avslag med klumpar. normalt!?
  • snappi81

Troligtvis bara koagulerat blod. Hade jag med några ggr. Ganska otäckt när det känns som man trycker ut nåt stort och det plumsar i toan. Säkert ingen fara men är du orolig så kontakta vården.

Linus 070808 Lucas 090707
  • Minxy

Var med om samma sak, fast min "klump" kom i trosan

Det är bara koagulerat blod, men det KÄNNS som att föda fram moderkakan på nytt tycker jag!

• Ruggugglan

Precis som de andra säger så är det koagulerat blod. Jag kan även få sådana klumpar när jag har mens (har väldigt riklig). Riktigt äckligt...

• Dakine

Jag vet att det är koagulerat blod eftersom de sa på förlossningen att min moderkaka var hel.
    men blev ändå livrädd.! Denna klump var liksom stor som en golfboll :S

Hoppas inte de kommer fler.
    Hur många "stora" klumpar fick ni? Och under hur lång tid kom de?

• Azanya

Jag vet inte riktigt hur många det var men nog hade jag någon som var minst lika stor som en golfboll.
    Det är helt normalt, jag tänkte inte så mkt på det mer än att, haha titta på den här klumpen, it's huge! Tungan ute 

• Dakine

Okej. Fick iaf min andra stora klump idag. Så nu ville de jag skulle komma in på förlossningen så de fick känna på magen.. Gjorde mig bara mer orolig :/

• Milla10

Jag förlöstes för 12 dgr sen och har haft rött avslag hela tiden, men så igår fick jag det ni talar om - stor som en clementin föll den med ett plask i toan. Förlossningen ville genast se mig då det kan tyda på att livmodern inte dragit ihop sig som den ska. Jag fick göra ett nytt ultraljud och de visade sig att den krymt till sin ursprungliga storlek precis som den ska, men att det visade sig finnas mer blod kvar där inne. Så jag ska nu gå på en 3-dagars kur med samandragande medicin för att pressa ut koagulerna (?!). Det känns mindre kul, men behövs för att minska infektionsrisken som finns när livmodern fortfarande är öppen (det koagulerade blodet håller ju väggarna isär från varandra så att säga). Så nu har jag några dygn av eftervärkar att "se framemot".... Hade hoppats att det skulle vara över nu. Men å andra sidan så behöver jag bara titta på lilla underverket och allt känns som en fis i rymden. =)
    Men alla ni, ring förlossningen och rådfråga dem så att ni inte går med samma åkomma som jag.
    Ha det gott!

Svar på tråden avslag med klumpar. normalt!?