Magknip efter varje amning
Jag har en liten kille på 3 v som ända från födseln har haft ont i magen efter varje gång jag ammat honom. När jag ammat klart tar jag upp och rapar honom ordentligt men det verkar inte vara tillräckligt utan han ålar runt och spänner hela kroppen, rynkar ihop den lilla pannan, gnäller och till slut skriker. Ibland kommer det en prutt eller annat i blöjan och ibland hjälper ingenting, oavsett om jag går omkring med honom, gungar honom, masserar eller smeker ryggen. Efter att ha googlat mängder av sidor gällande nyfödda och magont ger jag honom minifomdroppar som hjälper sådär, har just skaffat semper magdroppar, ger honom magmassage och allt vad jag ska göra men känner mig ändå maktlös för han har fortfarande ont. Jag fasar inför varje amningstillfälle då jag vet att det kommer att bli ett helskotta efteråt och det känns just nu som att jag har en bebis som sover, äter och har ont. Jag vet att det "kommer att gå över och bli bättre" men det är en klen tröst just nu då varje dag känns lång. Har läst om att man kan dricka te med anis och fänkål men hjälper det verkligen? Är det för tidigt att säga att detta är kolik eller är det tecken på att han kommer att bli ett kolikbarn (han skriker inte 3 timmar ihållande utan bara efter amning) eller har alla nyfödda ont i magen? Hur länge brukar det hålla i sig? Finns det fler än jag som går igenom detta just nu och har något klokt råd att ge? Jag tycker så synd om den lille stackaren som verkligen lider :(