• lillamye

stövlar för breda vader finns det?

jag vill oxså ha höga stövlar men hittar inga för mina breda vader finns det? och inte så dyra.  

måste ha för ca 50cm finns de?

• Svar på tråden stövlar för breda vader finns det?
  • Alexandra84

Jag hade det problemet förr. Men då fick jag rådet att köpa vanliga stövlar med "vanlig" omkrets, och sen kan man lämna till skomakaren så kan han sätta dit resår eller liknande.
    Vet inte om det blir så mycket billigare än att köpa en stövel med rätt omkrets, men kanske värt att kolla upp?

• puzzlet

Märket park west har stövlar med bredare skaft ,

Jag vet att Wedins oxå hade det förut, men dom finns väl inte längre?!

• lillamye
    Alexandra84 skrev 2010-10-02 22:50:43 följande:
    Jag hade det problemet förr. Men då fick jag rådet att köpa vanliga stövlar med "vanlig" omkrets, och sen kan man lämna till skomakaren så kan han sätta dit resår eller liknande.
    Vet inte om det blir så mycket billigare än att köpa en stövel med rätt omkrets, men kanske värt att kolla upp?
    vad tar skomakaren för det?
  • Chrome

det ska tydligen vara duoboots i adressen, inte duonoots. =)

• lillamye
    Lotten 66 skrev 2010-10-02 23:30:33 följande:
    Det är inte särskilt lätt att hitta i alla fall :(
  • Eleonor86

Jag vet att det ska finnas en sida där man beställer skor i storlek efter fot och storlek efter vad, men minns inte adressen.. Bra va? Haha :) Men det finns, jag lovar!

• LJo

Evans.co.uk
    Dom har vidare skaft o även skor för bredare fötter. Inte allt för dyrt. Samt snygga kläder i större strl men det kanske du inte behöver. Lycka till

• lillamye
    LJo skrev 2010-10-02 23:40:14 följande:
    Evans.co.uk
    Dom har vidare skaft o även skor för bredare fötter. Inte allt för dyrt. Samt snygga kläder i större strl men det kanske du inte behöver. Lycka till
    ska kika
  • lillesa

Märket Gabor har olika storlekar på skaften. tror scorett också har det. Eller ecco.

Mitt råd är att satsa på ett par i skinn, visst lite dyrare just då, men köper du en klassisk stövel och vårdar den så tjänar du på det. Den kommer att hålla i flera år!

Lycka till 

Svar på tråden stövlar för breda vader finns det?