• Anonym

Kan inte torka mig efter toalettbesök!!

Jag är höggravid och när jag gjort nr 2 på toaletten så når jag inte att torka mig. Hur gör ni andra som är höggravida? Når ni?

Det känns ju ofräscht att inte kunna torka sig. Hur ska jag göra?

• Svar på tråden Kan inte torka mig efter toalettbesök!!
  • Anonym (m2)

Höggravid med samma problem, jag får torka mig så bäst det går sittandes, sen reser jag mig och torkar mig ordentligt, det brukar fungera bättre.. om det inte är alltför obekvämet så "tippar" jag mig till sidan.. haha.. helt sjukt, men ja.. det är så det är när magen är i vägen.. =)

• Anonym
    Anonym (m2) skrev 2010-10-03 00:06:42 följande:
    Höggravid med samma problem, jag får torka mig så bäst det går sittandes, sen reser jag mig och torkar mig ordentligt, det brukar fungera bättre.. om det inte är alltför obekvämet så "tippar" jag mig till sidan.. haha.. helt sjukt, men ja.. det är så det är när magen är i vägen.. =)
    Jag försöker så som du beskriver men det går inte, jag når inte alls. Hahaha vilket ilandsproblem
    minst skrev 2010-10-03 00:06:53 följande:
    Bakifrån?
    Går inte det heller....
    Det funkar inte hur jag än försöker så det slutar med att jag får torka bäst det går men jag känner att jag hade behövt torka mer o det känns ofräscht, men är tvungen att ha det så eftersom jag inte kommer åt.
  • Anonym

Men vadå? Torkar du bajs framifrån?? Då är ju risken jättestor att få upp bakterier i slidan.

• Anonym

Duscha av dig efter nr2 om du känner dig ofräsch?

• Anonym

torkar alltid med armen framifrån men med handen bakåt om du förstår

• FuuCk
    Anonym skrev 2010-10-03 00:16:30 följande:
    tänkte precis samma sak, spola rumpan :P
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-10-03 00:14:31 följande:
    Men vadå? Torkar du bajs framifrån?? Då är ju risken jättestor att få upp bakterier i slidan.
    Anonym skrev 2010-10-03 00:17:50 följande:

torkar alltid med armen framifrån men med handen bakåt om du förstår

precis
    Anonym skrev 2010-10-03 00:16:30 följande:
    Oj det orkar jag inte. Med grym foglossning och +22 kg och tung mage så orkar jag inte ta av mig kläderna och ta mig in i duschen 2-4 ggr om dagen.
  • Anonym
    minst skrev 2010-10-03 00:06:53 följande:
    Bakifrån?
    Ja precis. Så gör jag när jag är ickegravid också.
    Hur menar du att det inte funkar TS?
  • Anonym

Du får ta en blöt handduk som du håller i framför och bakom dig...  så får du dra fram och tillbaka lite...  haha...
    Nej, men ärligt..  jag har nog inget bra tips faktiskt...    :)

• Shorona

Ta papper, vik ihop, för handen med pappret bak mot ryggen ner mot rumpan, torka.

Svar på tråden Kan inte torka mig efter toalettbesök!!