• Anonym

Kredit på Ica kort

Hej, sökte ett ica bankkort för ett tag sedan och sökte även kredit, det lägsta som dom hade på det.
    Kortet har jag fått, men när jag loggar in under förenklade menyn så står det ingenting om krediten. Jag skulle ha det som en nödlösning, vid tillfällen som tex nu.
    Står inte krediten under förenklade menyn?
    Ska man inte få ett avslag på krediten man ansökt om man nu inte får det? 

• Svar på tråden Kredit på Ica kort
  • Anonym (10.000krKredit)

När jag loggar in med förenklad inloggning ser det ut såhär:

Beviljad kredit        Saldo                      Disponibelt 10 000,00            3 824,56             12 596,18
    Det står alltså att jag har beviljad kredit. Disponibelt = kredit + saldo - reserverade belopp. Ring ICA-banken och fråga vad som hänt med din kredit!

• Anonym (1000krKredit)
    Anonym (10.000krKredit) skrev 2010-10-03 10:12:15 följande:
    När jag loggar in med förenklad inloggning ser det ut såhär:

Beviljad kredit        Saldo                      Disponibelt 10 000,00            3 824,56             12 596,18
    Det står alltså att jag har beviljad kredit. Disponibelt = kredit + saldo - reserverade belopp. Ring ICA-banken och fråga vad som hänt med din kredit!
    Hoppsan, sådär såg det inte ut när jag skrev det. Det står alltså tre kolumner med tre summor under. Det står även klart och tydligt att jag har kredit.
  • Anonym

Hm konstigt, jag fick hem ett papper jag skulle skriva på och där stog det att jag kunde fylla i ett valfritt kreditbelopp vilket jag gjorde. Efter några dagar fick jag lösa ut reken ifrån ica och tog hem det, och loggade in, och det står inget. Märkligt. Då kanske den inte blev beviljad då, utan bara fick själva icas bank kort

• Anonym (1000krKredit)

Eller så har de inte hunnit bevilja den än? Ring ICA-banken och fråga, de har alltid varit supertrevliga när jag pratat med dem

• Anonym
    Anonym (1000krKredit) skrev 2010-10-03 10:24:42 följande:
    Eller så har de inte hunnit bevilja den än? Ring ICA-banken och fråga, de har alltid varit supertrevliga när jag pratat med dem
    Vad krävs för att få kredit, är det något speciell inkomst osv?
  • Anonym (1000krKredit)

Ingen aning, vi har inga superinkomster (delar konto, och följdaktligen kredit med min man). Vi snittar på runt 700.000kr/år. Det är väl det vanliga, typ att man skött tidigare krediter. Jag vidhåller ändå att du ska prata med ICA-banken, de ger dig bäst svar.

Svar på tråden Kredit på Ica kort