• Anonym (sugen)

Ta bort könshår med laser?

Någon som har lasrat bort könshåret? Måste man göra det flera gånger/kontinuerligt? Priser? Gör det ont?

• Svar på tråden Ta bort könshår med laser?
  • Anonym

Jag har gjort det. Man behöver gå 6 - 8 gånger, ungefär en gång i månaden, kostar där jag går 800:- per gång. Jag har gått 6 gånger nu, behöver gå åtminstone 2 gånger till. Efter första gången märks ingen skillnad, lätt att bli oroad då, men efter andra gången har det minskat mer och mer. Nu är jag nästan kal på venusberget, en del kvar på blygdläpparna, men det är svårare att få bort håret där. Tar längre tid. Jag är helt klart nöjd, inga mer röda prickar, inget mer stubb.
    Under själva behandlingen så bränner det lite men den smärtan försvinner direkt. Efteråt är man lite röd i nån timme, sen ingenting. Jag går på en salong som använder IPL-laser, googla  på olika metoder, finns även nåt som heter Alexandritlaser som använder en annan våglängd av laser. Jag valde IPL för att jag är ganska ljus och IPL biter bättre på ljust hår. Generellt gäller att mörkt hår försvinner lättare än ljust.

Helt klart värt pengarna!!!

• Anonym (sugen)

Tack för svar!

Hur länge håller håret sig borta?

• Anonym

Typ för alltid. Du förstör ju hårsäcken som producerar håret. Det är därför du måste gå flera gånger, för att håret växer i cykler och det är bara de aktiva hårsäckarna du kommer åt under en behandling. Tror även att det i framtiden kan krävas nåt återbesök då och då. Googla på IPL hårborttagning så hittar du massor av info.

• pumbis
    Anonym skrev 2010-10-03 10:29:04 följande:
    Jag har gjort det. Man behöver gå 6 - 8 gånger, ungefär en gång i månaden, kostar där jag går 800:- per gång. Jag har gått 6 gånger nu, behöver gå åtminstone 2 gånger till. Efter första gången märks ingen skillnad, lätt att bli oroad då, men efter andra gången har det minskat mer och mer. Nu är jag nästan kal på venusberget, en del kvar på blygdläpparna, men det är svårare att få bort håret där. Tar längre tid. Jag är helt klart nöjd, inga mer röda prickar, inget mer stubb.
    Under själva behandlingen så bränner det lite men den smärtan försvinner direkt. Efteråt är man lite röd i nån timme, sen ingenting. Jag går på en salong som använder IPL-laser, googla  på olika metoder, finns även nåt som heter Alexandritlaser som använder en annan våglängd av laser. Jag valde IPL för att jag är ganska ljus och IPL biter bättre på ljust hår. Generellt gäller att mörkt hår försvinner lättare än ljust.

Helt klart värt pengarna!!!
    Tack för ditt svar! Nu är ju inte jag TS! Men det var väldigt bra och utförligt skrivet.. Har oxå varit inne på det där vid flera tillfällen och ska helt klart genomföra ett sånt ingrepp.. Men. Vad fick du betala allt som allt? 800:- per gång och du gick hur många gånger? 8 gånger?

800 x 8 = 6400

Stämmer det? Helt klart värt pengarna!! Ska ta tag i det där nu! Vad heter den kliniken du går till? Vart ligger den etc? Bor själv i E-tuna!

Tack på förhand! Glad
    Hellre en bollkalle i kanalen, än en kall balle i analen.
  • Anonym (sugen)

Tack för svar!! Toppen

Svar på tråden Ta bort könshår med laser?