Hej TS och andra i tråden!
Du är inte ensam, tvärtom så är vi nog ganska många i samma sits som du.
Jag har två underbara barn, en av varje som är födda 05 och 07. Jag är 35 och han 38 år. I tre års tid har jag gått och mått dåligt över att det saknas en till. Min man tycker att räcker med två (av praktiska skäl) och att vi utmanar ödet om vi skaffar en till. För mig är det extra jobbigt då det är jag som många andra kvionnor som drar det tunga lasset hemma. Jag lämnar, hämtar, åker på aktiviteter, nattar, väcker mm. Ok, min man tjänar betydligt mer än mig men han förväntar sig middag på bordet när han kommer hem osv. Varför får då inte jag avgöra hur många barn jag vill ta hand om?
Sen handlar det inte om att jag tjatar eller vill fiffla till mig ett barn för det skulle jag aldrig göra! Man ska vara två om det beslutet enligt mig. Men vad är rätt och vad är fel? Ska jag gå och må dåligt i flera år till och sen kanske alltid känna att han missunnade mig ett barn? Eller ska han gå och känna sig lurad och inte älska ett barn till? Ska tillägga att även min man fuskar en del med skydd...
Ibland undrar jag varför vi inte ens kan diskutera ämnet.... Jag har funderat på att lämna men det känns inte rätt, jag älskar min man men vet inte hur vi kommer bort från den här situationen. Jag tar gärna emot råd...
Jag har gråtit tyst på toaletten varje gång jag fått mens, jag ser på mina barn och hela mitt hjärta slits itu för det saknas en....
Förlåt, det blev långt.... Kram TS