Hur länge hade ni skötbord?
Min ena tvilling vill inte ligga på rygg nämligen....blir förbannad och sätter sig upp...
Min ena tvilling vill inte ligga på rygg nämligen....blir förbannad och sätter sig upp...
Min dotter är 2,5 år och vi har skötbordet kvar och har henne ibland på det. Men bara på morgonen då hon slutat med blöja dagtid.
Vi har även en 10 månaders så därför är det kvar.
till dottern var 1.5år men sista halvåret använde vi det bara om vi bytta bajsblöja.
Vi använde bara skötbord i ca ett halvår med våran son för att han vägrade ligga stilla så fick hitta på andra knep för att byta på honom :P de blev iaf till slut att man lägger han på golvet o byter för då ligger han stilla åtminstone :D
Han är bara 7 mån,men han kanske lugnar sig...
min tvaaring byter jag pa skötbord pa hon hade en period när vi bytte i staende för att hon inte ville upp pa skötbordet men det är lättare att fa rent efter bajsblöja pa skötbord.
Man kan ge en leksak eller någonting annat att titta på och hålla i.
Jag använde typ aldrig skötbord, bara första månaden. Men jag bytte ändå på henne när hon låg ned, på typ sängen (med plastfrotté som underlägg). När hon var i 7-8 månaders åldern så var det nästan omöjligt att byta på henne. Jag fick lov att hålla fast henne så gott det gick o byta snabbt. Men det gick över
Försökte på alla sätt att få henne att ligga stilla under bytet, men det slutade med bajs överallt ;)
Hade ett badkarsskötbord, väldigt praktiskt och nära till vattnet... Men det fungerade inte. Hon är 8mån nu!
Så nu är det borttaget och vi kör på golvet, liiite lättare iaf att försöka ha koll på alla armat och ben ;)