• miamaria777

Gå ut med sjuka barn?

Går ni ut på promenad med era småttingar när de är sjuka? Min lilltjej (15 mån) är förkyld, har feber, och hostar väldigt mycket (särskilt på nätterna). Ändå är hon väldigt vild inne, springer omkring, och står i förnstret och pekar på sandlådan och vill ut. Jag vill gärna gå ut med henne i vagnen för då sitter hon still ett tag + att det är skönt att komma ut. Men är osäker på om det är bra med tanke på hostan? Det börjar ju bli lite kallt ute nu...

Hur gör  ni?

• Svar på tråden Gå ut med sjuka barn?
  • Tingeling83

när mina barn är sjuka kan jag ta en runda med vagen med dem , tex en skogsrunda.

Bara klä dem varmt sen ha filt och lite mys i vagnen.

Mina somna alltid i vagnen , frisk luft aldrig fel

♥ ? * ¨ `* ? ? * ¨ `* ? ♥www.mammanemma.blogg.se♥ ? * ¨ `* ? ? * ¨ `* ? ♥
  • Kimona

Är det bara förkylning och hosta är det bra för barnen att vara utomhus, särskilt när det är kyligt, det är bra för luftrören.

Feber är nog inte så bra, då bör barnet vila i sin säng.

• miamaria777
    Kimona skrev 2010-10-03 14:42:23 följande:
    Feber är nog inte så bra, då bör barnet vila i sin säng.
    Men hur får man en vild ett-åring att vila i sin säng???
  • MissLillan

Har barnet inte feber utan är typ förkyld så kan de leka i sandlådan osv. 
    Har de feber så kan man gå ut och åka vagn. Bra med frisk luft.
    Har barnet mycket feber och typ sover heela dagen behöver man ju inte gå ut.
    Men som din flicka står inne och tittar ut och vill ut så hade jag absolut tagit med henne på en promenad! Frisk luft gör nog bara gott!
    Detta är enligt mig. 

• crazy mom

Mina barn måste alltid ut och luftas när de är sjuka. Antingen i sandlådan eller vagnen och promenad =)

Svar på tråden Gå ut med sjuka barn?