• Suzanne takes you down

Ni med barn födda i skorpionens tecken- hur är dom?

Är lite nyfiken på astrologi. Är inte speciellt insatt men har själv ett barn som är skorpion och jag tycker mycket stämmer in på de egenskaper som karaktäriserar en skorpion. Intuitiv, långsint, viljestark, starka känslouttryck, vetgirig bara för att nämna några utav dom. Så- hur är era skorpioner? Berätta!

• Svar på tråden Ni med barn födda i skorpionens tecken- hur är dom?
  • Julia2006Mollie2011

envis & bestämd men kan vara riktigt kärleksfull när hon vill

• Suzanne takes you down
    Julia2006Mollie2011 skrev 2010-10-03 19:44:19 följande:
    envis & bestämd men kan vara riktigt kärleksfull när hon vill
    Det där känner jag igen...
  • dicny

Jag är skorpion och jag var ganska mycket av en ensamvarg när jag var liten. Eller snarare så hade jag inget emot att vara ensam utan kunde sysselsätta mig själv. Sen var jag en liten drömmare som älskade att sitta på fönsterbrädet och titta ut på världen utanför. Jag var ganska lugn också, min mamma brukar alltid säga att jag var det snällaste barnet när jag var tonåring.

• mammaNena

hon är en sur 5 åring som har en jävla vilja och viker inte en tum åt något håll! = bråk varje dag, flera gånger om dagen.. Hon skulle egentligen inte varit en skorpion, men det va väll därför hon föddes 8 veckor tidigt.. hon hade kanske inte passat någon annanstans
    Va absolut inte en "gosig" bebis. ok att sitta/stå i knät, men aldrig kramas och aldrig pussas.
    och hon har nog medfött bomull i öronen!

• Moflo

Jag har en skorpion som är 8 år och han är allt annat än en ensamvarg! Han är impulsiv, intuitiv, fruktansvärt envis (även när han VET att han har fel), charmig, humoristisk, har starka känslouttryck, väldigt tävlingsinriktad, otroligt vetgirig, kramig och lättlärd. Men han kan inte sysselsätta sig själv och har inget som helst tålamod, inte ens för sånt han tycker om.

Så jag tycker nog att han lever upp till sitt stjärntecken ganska bra.

• mammaNena
    Moflo skrev 2010-10-03 20:38:22 följande:
    Jag har en skorpion som är 8 år och han är allt annat än en ensamvarg! Han är impulsiv, intuitiv, fruktansvärt envis (även när han VET att han har fel), charmig, humoristisk, har starka känslouttryck, väldigt tävlingsinriktad, otroligt vetgirig, kramig och lättlärd. Men han kan inte sysselsätta sig själv och har inget som helst tålamod, inte ens för sånt han tycker om.

håller med om lättlärd och kan inte sysselsätta sig själv!
  • Suzanne takes you down
    Moflo skrev 2010-10-03 20:38:22 följande:

Ha ha- det är så roligt att läsa. Det stämmer så väl överens med hur vårt barn är...
  • Mysmamma70

Haha, både min man och yngsta son är skorpioner. Lille mannen som bara är 10 mån är oerhört charmig, kärleksfull, humoristisk, kramig men samtidigt väldigt krävande på uppmärksamhet och redan en "drama queen", tårarna kommer fort när han inte får som han vill eller blir otålig, men kan lika snabbt lockas över i kiknande skratt.

~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
Svar på tråden Ni med barn födda i skorpionens tecken- hur är dom?