• phillie12

    Förhöjd temperatur och mens?

    Hej allihop! 
    Vi har försökt länge (1.2 år), så jag kan väl inte direkt påstå att jag har hopp om det nu egentligen, men jag blir ändå förvirrad. 
    Jag har 36.5 fram till ÄL då jag brukar få ungefär 37.0 och sen ner till 36.5 igen när mensen kommer eller en dag efter, har haft det så varje månad sen jag började tempa. Nu fick jag min mens dagen innan BIM men tempen sjönk inte första dagen, inte andra dagen och har fortfarande inte sjunkit under 37.0 nu på femte dagen. Vad ÄR det med mig?
    Kan jag vara gravid trots mens? Har inga gravtest kvar och tänkte inte på att köpa nya när väl mensen kom... 

  • Svar på tråden Förhöjd temperatur och mens?
  • phillie12

    Kan som sagt inte testa, har beställt hem test nu men dom kommer ju inte förrän på tisdag.
    Näe, inte förkyld eller något.

    Ingen annan som varit med om att ha hög temp o mens? 

  • längtan8402

    eeh jo jag har mens och har förhöjd temp just nu...jätte märkligt... jag tror jag är gravid, kanske...kanske.. vem vet, ska testa mig imorgon. mensen slutade idag (?) konstigt nog..haft den i två dagar bara och det är inte normalt för o va mig. tempen har inte gått ner från 37..

  • phillie12
    längtan8402 skrev 2010-11-01 12:08:55 följande:
    eeh jo jag har mens och har förhöjd temp just nu...jätte märkligt... jag tror jag är gravid, kanske...kanske.. vem vet, ska testa mig imorgon. mensen slutade idag (?) konstigt nog..haft den i två dagar bara och det är inte normalt för o va mig. tempen har inte gått ner från 37..
    Oj! Har du testat? För mig sjönk temperaturen tyvärr sista mensdagen...
  • hittanyttid

    Hej, ser att det här är en gammal tråd men försöker ändå.
    Jag har fått min mens, men rätt sparsamt två dagar efter BIM. Har dock fortsatt höjd basaltemperatur, det har aldrig hänt tidigare och jag har mätt i snart ett år med natural cycles. Vad tror ni, kan jag vara gravid?

  • SecretlyMe
    hittanyttid skrev 2016-01-13 10:33:21 följande:

    Hej, ser att det här är en gammal tråd men försöker ändå.

    Jag har fått min mens, men rätt sparsamt två dagar efter BIM. Har dock fortsatt höjd basaltemperatur, det har aldrig hänt tidigare och jag har mätt i snart ett år med natural cycles. Vad tror ni, kan jag vara gravid?


    Det kan ta tid för tempen att sjunka, precis som för ts. Men är du nyfiken, ta ett test så får du svar Möjligheten finns, mer än så går inte att svara på. Lycka till!
Svar på tråden Förhöjd temperatur och mens?