GI: Äter gärna ägg, men har svårt att avstå från kaviaren
Är det superdåligt ur GI-hänseende? Alltså så dåligt att det är bättre att avstå från hela ägg-grejen?
Är det superdåligt ur GI-hänseende? Alltså så dåligt att det är bättre att avstå från hela ägg-grejen?
Antar att det beror på sockerinnehåll? Det borde ju finnas varianter som är bättre ur det hänseendet? Jag kör inte hardcore, direkt, vilket funkar bäst för mig, så jag hade ju tagit kaviar ändå... (om det nu inte vore så att det smakade arsle )
Antar att det beror på sockerinnehåll? Det borde ju finnas varianter som är bättre ur det hänseendet? Jag kör inte hardcore, direkt, vilket funkar bäst för mig, så jag hade ju tagit kaviar ändå... (om det nu inte vore så att det smakade arsle )
Kaviar är ju ingen höjdare rent sockermässigt men samtidigt så kan man inte hålla på att förbjuda sig saker som man gillar. Bara till en viss gräns. Om kaviar är det enda "dåliga" du unnar dig och du inte äter 10 ägg/dag och bara tar en liten klick kaviar så hade jag glatt unnat mig det.
Sedan beror det ju också på i vilken fas av GI du är i. Är du i första fasen och siktar på minimalt med kolhydrater och att vara i ketos då hade jag försökt att skippa kaviaren och gjort lite räksallad eller nåt och ätit till och sparat kaviaren till senare.