• Bedhead

GI: Äter gärna ägg, men har svårt att avstå från kaviaren

Är det superdåligt ur GI-hänseende? Alltså så dåligt att det är bättre att avstå från hela ägg-grejen?

It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
  • Svar på tråden GI: Äter gärna ägg, men har svårt att avstå från kaviaren
  • Jazza

Antar att det beror på sockerinnehåll? Det borde ju finnas varianter som är bättre ur det hänseendet? Jag kör inte hardcore, direkt, vilket funkar bäst för mig, så jag hade ju tagit kaviar ändå... (om det nu inte vore så att det smakade arsle )

Ät gul snö, har du tur är det öl!
  • Bedhead
    Jazza skrev 2010-10-03 16:19:13 följande:

Antar att det beror på sockerinnehåll? Det borde ju finnas varianter som är bättre ur det hänseendet? Jag kör inte hardcore, direkt, vilket funkar bäst för mig, så jag hade ju tagit kaviar ändå... (om det nu inte vore så att det smakade arsle )

Både ägget och kaviaren kommer ju ur någons arsle, men tillsammans smakar det, enligt mig, gott!
    It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
  • Renesmee
    Bedhead skrev 2010-10-03 16:20:41 följande:
    Både ägget och kaviaren kommer ju ur någons arsle, men tillsammans smakar det, enligt mig, gott!
    HAhhahhahahah någons arsle!!!

Hmm kan man inte bara äta gulan då...då får  man iaf in sin proteinet.
    Och kaviaren..bara ta lite...så får man inte i sig allt för mycket salt?
  • Jazza
    Bedhead skrev 2010-10-03 16:20:41 följande:
    Ja, fifan, hönsmens och fisksperma
    Nej, usch, skämt åsido: är det pga socker i kaviaren, som man skall låta bli?
    Har du testat örtsalt eller majonäs på?
  • Jazza
    Renesmee skrev 2010-10-03 16:22:28 följande:
    Hmm kan man inte bara äta gulan då...då får  man iaf in sin proteinet.
    Då skall man nog hellre välja vitan, dock.
  • Bedhead
    Jazza skrev 2010-10-03 16:23:45 följande:
    Ja, fifan, hönsmens och fisksperma
    Nej, usch, skämt åsido: är det pga socker i kaviaren, som man skall låta bli?
    Har du testat örtsalt eller majonäs på?
    Japp, det är sockret. Har testat en massa, majonäs tar ju hard core-GIisarna på sina ägg. Men Kalles är Kalles..
  • Jazza
    Bedhead skrev 2010-10-03 16:24:54 följande:
    Japp, det är sockret. Har testat en massa, majonäs tar ju hard core-GIisarna på sina ägg. Men Kalles är Kalles..
    Hur mkt rör det sig om, hur många ägg blir det och vilken mängd kaviar har du till? Hur strikt är du, i övrigt?
  • Bedhead
    Jazza skrev 2010-10-03 16:25:56 följande:
    Hur mkt rör det sig om, hur många ägg blir det och vilken mängd kaviar har du till? Hur strikt är du, i övrigt?
    Nja, alltså, jag är på planeringsstadiet än. Funderar på att köra GI med tonvikt på ägg. Men kommer alltaå att sakna kaviaren. Möjligen vore det bättre att jag åt ägg och kaviar istället för att fundera på det medan jag ätet ostbågar.
  • Jesster

Kaviar är ju ingen höjdare rent sockermässigt men samtidigt så kan man inte hålla på att förbjuda sig saker som man gillar. Bara till en viss gräns. Om kaviar är det enda "dåliga" du unnar dig och du inte äter 10 ägg/dag och bara tar en liten klick kaviar så hade jag glatt unnat mig det.

Sedan beror det ju också på i vilken fas av GI du är i. Är du i första fasen och siktar på minimalt med kolhydrater och att vara i ketos då hade jag försökt att skippa kaviaren och gjort lite räksallad eller nåt och ätit till och sparat kaviaren till senare.

<i>Den som söker han finner - www.google.se</i>
  • Jazza
    Bedhead skrev 2010-10-03 16:28:51 följande:
    Nja, alltså, jag är på planeringsstadiet än. Funderar på att köra GI med tonvikt på ägg. Men kommer alltaå att sakna kaviaren. Möjligen vore det bättre att jag åt ägg och kaviar istället för att fundera på det medan jag ätet ostbågar.
    HAHAHA, tror du?

Om jag vore du, så hade jag ätit kaviar till ägget. Jag hade kanske inte lagt tonvikt på att äta just ägg, men, ändå
    Jag kör en ganska "snäll" metod, (tränar såpass mkt att jag upplever att jag behöver lite kolhydrater) men jag går ner bra, både vikt och måttmässigt
Svar på tråden GI: Äter gärna ägg, men har svårt att avstå från kaviaren