• Anonym

Någon som fått en bröstförstoring betald av landstinget??

Hur gick ni tillväga och vad sa ni till läkaren i så fall?

Tacksan för svar...........

• Svar på tråden Någon som fått en bröstförstoring betald av landstinget??
  • Anonym (Maria)

Det hoppas jag sannerligen att man inte får. Pengarna behövs till betydligt viktigare saker.

• Anonym

ok men nu vet du ju inte hela historien bakom och känner att jag inte behöver dra den för dig.............

• BonitaMamasita

Har hört att man ska ha kraftiga psykiska besvär för att man har sjukt små bröst. . . då kan de bevilja, men jag tror det är rätt svårt. . .

• Anonym (knas)

Håller med "maria", cancer sjuka får 4000kr till peruk varje år och inget mer, medans en könsbytare som är man o vill bli kvinna får 100.000kr bara för att ta bort skäggväxten! Hoppas landstinger lägger pengarna på något viktigare......

• Anonym (Knas)
    BonitaMamasita skrev 2010-10-03 18:16:07 följande:
    Har hört att man ska ha kraftiga psykiska besvär för att man har sjukt små bröst. . . då kan de bevilja, men jag tror det är rätt svårt. . .
    Snacka om lyxproblem!!!
  • Kastrullresan

Jag tror att det är oerhört svårt idag!

Tidigare vet jag att det hände någon enstaka gång att man fick det betalt av sitt landsting men de senaste 5 åren har jag knappt hört talas om att det sker mer än för kvinnor som haft bröstcancer och behöver bröstrekonstruktion.

De kvinnor jag vet sedan tidigare som fick sina operationer betalda hade samtliga långvariga kontakter inom psykiatrin där de behandlades för sina grundsjukdomar. Det var säkert inte brösten som var grundproblemet men man gjorde troligen bedömningen att det var något som  förvärrade deras mående. Dock blev ingen av de jag känner till ett dugg bättre efter operationen. Problemet flyttade bara till någon annan del av kroppen.

• BonitaMamasita

Jag kan hålla med där faktiskt - pengarna kan användas till bättre saker - till SJUKA människor.
    fler och fler som får sina gastric bypass betalda av staten. *hahaha* det är skrattretande.
    men vi vet inte vad TS råkat ut för heller för delen ;)

• Anonym
    BonitaMamasita skrev 2010-10-03 18:16:07 följande:
    Ok...ja nu gäller det ju inte mig personligen utan en kompis jag har. Hon är ca: 25 år och har verkligen inga bröst alls.....hon ser jättebra ut annars men hon kan inte bli tillsammans med någon pga att hon mår så dåligt av detta....vill aldrig visa sig i "små" tröjor utan går alltid i stora säckiga kläder....hon hade ett kortare förhållande med en kille men hon kunde aldrig ta av sig bh:n, som hon dessutom har "kuddar" i. Killen började efter några veckor tröttna på detta och försäkrade henne att verkligen inte bryr sig, men hon avslutade förhållande istället....tycker synd om henne , hon lider verkligen av detta , så därför undrade jag om det skulle finnas någon hjälp att få......
  • BonitaMamasita

Klart det finns hjälp att få, men finns så många andra vägar ju. . .
    personligen har jag fått en kupa större sen jag började träna. . . se där, där är ju en väg. . . men tråkigt att hon ska må så dåligt över det. . .

• Anonym (Knas)

Man får alltid brösten betalade av landstinget om man varit tvungen att ta bort det pga cancer. Har man råkat ut för en olycka så täcker försäkringar, vad har du då varit med om , annat än att vara för med små bröst undrar man?

I sverige har vi insamlingar till cancerfonden, röda korste m.m så jag hoppas verkligen att man får betala sina bröstförstoringar själv, annars är systemet rubbat! Kan du inte ta ett lån eller spara?

Har oxå hört att man fått det för psykiska besvär förrut men som sagt så har det inte blivit bättre, utan bara dykt upp nåt nytt man är missnöjd med ....det sitter nog mer i huvudet.. 

• Anonym (Knas)

Säg åt henne att ta ett lån, kanske är värt det för henne?

• hannahlilla

Jobba med självkänslan är väl alltid en bättre start än en operation. Och att man skulle få en bröstförstoring betald  för att man tycker sig ha för små bröst hoppas jag aldrig händer.

Elvira, 19/3-07.
Svar på tråden Någon som fått en bröstförstoring betald av landstinget??