• Japan87

pergotime - nu vill jag ha svar! =p

Ungefär nääär får man ägglossning efter pergotimekur ?

Förstår att det är olika från person till person ,,, men dela gärna med er =)

Jag ska snart börja med pergotime ... snart klar med andra kuren provera ...

Men som sagt, när kommer ägglossningen ungefär ?

Såå tacksam för svar!! =)

/E

• Svar på tråden pergotime - nu vill jag ha svar! =p
  • Fimpen72

Det verkar variera från dag 13 till dag 23 eller t.o.m senare.
    Jag har fått på dag 19 båda kurerna.

Jag såg en lite undersökning på FL och jag tror att de flesta fått på dag 16-17 ungefär.

• Japan87
    Fimpen72 skrev 2010-10-03 19:56:15 följande:
    Det verkar variera från dag 13 till dag 23 eller t.o.m senare.
    Jag har fått på dag 19 båda kurerna.

Jag såg en lite undersökning på FL och jag tror att de flesta fått på dag 16-17 ungefär.
    Ok =) tack så jättemycket för svaret! =)

När börjar man räkna dagarna fram till ägglossningen då? är det när man tar 1a pergotime-tabletten (5e mendagen) eller börjar man räkna från sista pergotime-tabletten ??
  • Fimpen72
    Japan87 skrev 2010-10-03 19:59:09 följande:
    Ok =) tack så jättemycket för svaret! =)

När börjar man räkna dagarna fram till ägglossningen då? är det när man tar 1a pergotime-tabletten (5e mendagen) eller börjar man räkna från sista pergotime-tabletten ??
    Du räknar alltid från mensens första dag.
    Dag 1 -första mens dagen
    dag 5 först pergotabeletter
    dag 19 ÄL (dvs 14 dgr från första tabletten)
  • Japan87

Ok!

Blev du gravid på pergotime?, om jag får fråga =P?

Just nu när ja kika, så va det inte mkt till mens direkt ... mest, äckelvarning, brunt ... hmm ...
    Är lite nervös sådär, för nrä jag ringde min gyn, så sa jag att vid första proverakuren så fick jag mensen på dag 11 efter sista tabletten ... då tyckte hon alltså att jag skulle ringa den 19e okt igen när mensen då kommit (fick alltså inget e-recept med en gång) ... det som oroar mig är att min gyn ska ha semester mellan 14-19 så OM jag får mensen dom dagarna, kanske det är kört ? ... vill ju lix ha pergon hemma, så det bara är att ta när mensen dyker upp ... vill inte att denna månad ska vara bortkasstad pga hennes semester ... =/

kanske borde ringa imorn ... hoppas mensen kommer rejält imorn ...

• Fimpen72

Se till att du har recept på apoteket om den kommit redan. Ring imorgon... Finns ju ingen anledning till att de inte ska skriva ut redan nu.

Jag blev gravid på tredje kuren med pergo och fick tvillingar.
    Nu har jag precis ätit kur nr2 för att få syskon.

• Japan87

Ne, jag tycker inte heller det finns någon anledning till att jag ska vänta å vänta ... det tar ju max några minuter för henne att skicka iväg ett e-recept till apoteket ... mm, jag ska ringa imorn, för vill inte känna oron för att denna månad ska vara körd !

Åh =) va härligt!
    Hoppas det går vägen nu igen då för er =) ja hållar tummar o tår!

• Fimpen72
    Japan87 skrev 2010-10-03 20:30:06 följande:
    Ne, jag tycker inte heller det finns någon anledning till att jag ska vänta å vänta ... det tar ju max några minuter för henne att skicka iväg ett e-recept till apoteket ... mm, jag ska ringa imorn, för vill inte känna oron för att denna månad ska vara körd !

Åh =) va härligt!
    Hoppas det går vägen nu igen då för er =) ja hållar tummar o tår!
    Tack, hoppas det går vägen för dig också!
  • Bobo2010

Hej!

Min läkare sa att man ska få äl ca tre dagar efter de fem dagarna man äter alltså om man äter 5-9 så ca dag 12.
    Dag 16 låter ganska sent mot för detta. Nu har ju inte jag hunnit ha egen erfarenhet av detta eftersom pergo har varit slut tills nu... Någon som vet mer?

• Japan87

ok, ja, det verkar ju som att det är så olika =S ...

är dom slut NU ????? =O ... nej =/

• Fimpen72
    Bobo2010 skrev 2010-10-03 20:40:35 följande:
    Hej!

Min läkare sa att man ska få äl ca tre dagar efter de fem dagarna man äter alltså om man äter 5-9 så ca dag 12.
    Dag 16 låter ganska sent mot för detta. Nu har ju inte jag hunnit ha egen erfarenhet av detta eftersom pergo har varit slut tills nu... Någon som vet mer?
    Jag har hört 4-10 dgr efter sista tabletten men i verkligheten så ser det ju annorlunda ut.

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m53631880.html
  • Japan87

ja, konstigt det där ... dom flesta verkar ju ha mellan dag 15-20 typ ...

Svar på tråden pergotime - nu vill jag ha svar! =p