• Melker 2007

Bygga nytt badrum. Visa mig era badrum för tips!

Äntligen är totalrenovering så långt kommen i vårt hus att
    det sista rummet ska byggas..

BADRUM!

Vi har små ideér om hur vi vill ha det, men alla tips är välkomna.

Nu menar jag att vi ska bygga ett HELT NYTT badrum, där finns varken golv eller
    väggar ännu, så vi har alla möjligheter i världen.

Vad gjorde ni "fel"?
    Saker ni ångrar?
    Finurliga saker ni vill dela med er av?
    Smarta lösningar?

Lägg gärna upp bilder på kakel/klinker och inredning.

Jag vill gärna ha smarta lösningar som inbyggda hyllor för schampoo i väggar.
    Eller hyllor man kan ställa ljus och dyl på.

Bombadera mig med tips och ideér

Emelie

• Svar på tråden Bygga nytt badrum. Visa mig era badrum för tips!
  • Melker 2007

Puffar på tråden lite..
    Ingen som vill dela med sig lite ideér?

• Melker 2007

Tack så mycket, ska genast kika in där

• älskarfindus

vår resa började med ett putsat tonårsrum med nylagd klinker i ett källarrum.

Vi Bilade bort hela skiten

sänkte golvet 10 cm

det enda som fattas nu är aluminiumlister runt glasbetongen

bredvid toastolen har vi även en bastu med glasdörr och aluminiumhandtag. Med liggande asppanel och lava i värmebehandlad asp. om jag skulle göra något annorlunda så hade det varit att sätta in fler spotlights, I duschhörnan hade jag låtit det övriga klinkersen gått in även där. den som ligger där nu är förvisso halkskyddad men svår att hålla ren o kalkfri.
  • Mamman och Lillan

Hallå!
    Vi har byggt ett helt nytt badrum från noll o ingenting! Det blev vinklar o vrår =)
    Det ligger på Styleroom under charlottek för fler bilder =) 
    Tips: Sittbänk-skönt när man ska sitta o kolla på barnen eller någon annan när de badas typ , softclose på toalettlocket (så det inte smäller igen), golvvärme, tänk på var ni ska slänga smutstvätten,,,själva sågade vi ur ett litet hål i det stora skåpet så tvätten hamnar i en korg i klädkammaren som är vid tvättstugan på andra sidan huset =) , fönster gör mycket...i varje fönster har vi små lampor som lyser såååå mysigt när det är mörkt...mysbelysning när man ligger i plurret =) o en grej till är ju vägghängda skåp o toalettstol för MYCKET lättare rengöring!
    Lycka Till!!!

soptunna house doctor

• Melker 2007

Åh, så fint ni har fått det

Älskarfindus: Vi bilade upp betonggolvet i vår källare för några år sedan. Sen grävde vi ur den 60 cm
    för att få in en värmepump.. FY FAN!! Vilket jobb, men bra blev det!

Ni har massa bra tips och ideér som jag ska föra vidare.
    Tyvärr är inte vårt utrymme att bygga badrum på så jättestort.

Men planerar man bra så får man många bra lösningar oxå!

Fler tips?

• uppdragmamma
    Mamman och Lillan skrev 2010-10-11 22:45:01 följande:
    Hallå!
    Vi har byggt ett helt nytt badrum från noll o ingenting! Det blev vinklar o vrår =)
    Det ligger på Styleroom under charlottek för fler bilder =) 
    Tips: Sittbänk-skönt när man ska sitta o kolla på barnen eller någon annan när de badas typ , softclose på toalettlocket (så det inte smäller igen), golvvärme, tänk på var ni ska slänga smutstvätten,,,själva sågade vi ur ett litet hål i det stora skåpet så tvätten hamnar i en korg i klädkammaren som är vid tvättstugan på andra sidan huset =) , fönster gör mycket...i varje fönster har vi små lampor som lyser såååå mysigt när det är mörkt...mysbelysning när man ligger i plurret =) o en grej till är ju vägghängda skåp o toalettstol för MYCKET lättare rengöring!
    Lycka Till!!!

soptunna house doctor

Får man bli kär i ett badrum ? Gud va fint!
    (¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨ ¨*:?. ♥ Mamma till Sebastian 071202 & Wille 090314 ♥ .?:*¨¨*:?.&
  • LindaB78

Vi har byggt in två vägghängda högskåp så det ser ut som om vi har en helkaklad vägg och så syns bara dörrarna. Jättesnyggt. Anledningen till att det blev så var att vi hade en vrå i badrummet som var va 40 cm djup och ca 1 m lång. Svårt att göra något vettigt av den alkovem. Men som inbyggd förvaring blev det perfekt. Dessutom har vi dragit vattenledningarna till duschen genom skåpet så att vi inte får några synliga ledningar.

Vi har en inkakladspegel istället för ett spegelskåp, mycket snyggare! Spegeln specialbeställs från ett glasmästeri när hålet omkring är kaklat så att spegeln får exakt rätt mått. 

Fall inte för det snygga i att ha en vägghängd komod utan ben framtill. Vi har småbarn och de klättrar och hänger på komoden. Utan ben så finns det risk för att konstruktionen inte håller på sikt.

• Melker 2007
    LindaB78 skrev 2010-10-18 13:42:19 följande:
    Vi har byggt in två vägghängda högskåp så det ser ut som om vi har en helkaklad vägg och så syns bara dörrarna. Jättesnyggt. Anledningen till att det blev så var att vi hade en vrå i badrummet som var va 40 cm djup och ca 1 m lång. Svårt att göra något vettigt av den alkovem. Men som inbyggd förvaring blev det perfekt. Dessutom har vi dragit vattenledningarna till duschen genom skåpet så att vi inte får några synliga ledningar.

Vi har en inkakladspegel istället för ett spegelskåp, mycket snyggare! Spegeln specialbeställs från ett glasmästeri när hålet omkring är kaklat så att spegeln får exakt rätt mått. 

Fall inte för det snygga i att ha en vägghängd komod utan ben framtill. Vi har småbarn och de klättrar och hänger på komoden. Utan ben så finns det risk för att konstruktionen inte håller på sikt.
    Å, nu blev jag rikitgt nyfiken på hörskåpen.. Du kan inte sätta in en bild nånstans?
    VI har ett utrymme som vi inte riktigt vet hur vi ska fixa snyggt
Svar på tråden Bygga nytt badrum. Visa mig era badrum för tips!